HTML

Gondolatok a könnytárból

Történelem blog.

Locations of visitors to this page


My blog is worth $18,629.82
How much is your blog worth?

Friss topikok

  • zimike11: "....Nem vitás, a kis példa rendkívül élesen világít rá hétköznapi nyelvü... (2019.11.29. 22:32) Álljunk meg egy szóra: b*szni
  • ildi4: Az alsó kép nagyon szép! Van egy pont ilyenem. Lehet neki valami értéke? (2018.02.04. 12:16) Buda szabadulása
  • Imrebá: Tiszteletem. Meg tudna valaki mondani nekem, melyik Edward leptetet fak... (2017.09.18. 06:10) Hitvalló Edward
  • Szilárd Hanvay: Nagyon szép ember volt. (2017.05.01. 18:12) Akiért a rózsafüzér szól
  • csaba carmarthen: az alabbi szituacio viszont kereszteny.mandiner.hu/cikk/20150928_tagja_v... (2016.02.10. 01:36) Csalatkozhatatlanság

Címkék

16. sz. (48) 17. sz. (24) 18. sz. (41) 19. sz. (99) 20. sz. (172) afrika (5) angeles (2) anglia (42) casi (3) dilemma (38) életképek (2) életmód (2) eszmetan (19) fidesz kdnp (23) film (24) forma1 (34) franciaország (39) gasztroterror (8) hispánia (21) honismeret (55) humor (2) igazság (68) így látom én (3) itália (20) könyv (18) közel kelet (35) középkor (84) k európa (34) latin amerika (7) magyarország (178) mdf (11) média (33) mediterráneum (25) mszmp (9) mszp (13) művészet (54) nagynap (33) németország (43) nyelv (7) ny európa (24) ókor (21) politika (129) rally (2) sport (97) szdsz (14) szeged (36) szu (24) távol kelet (27) természet (2) történelem (612) tudomány (88) usa (55) vallás (78) világháborúk (54)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A történelem legelmebajosabb versenye

2007.06.10. 22:56 :: Hellscream

Volt már olyan verseny, ahol kevesebb autó ért célba, volt már olyan, amit a felénél le kellett fújni, de olyan nem volt, ahol a szabályokat rosszul ismerjék a versenyzők is, ill. a szabályokról kiderül, hogy borzasztóan igazságtalanok és ostobák.
Kár, mert Hamilton történelmi győzelme enélkül is bekövetkezett volna, és akkor arról szólna minden, hogy Hamilton végre győzött és a vb legfőbb esélyese lett. Így azonban hozzá kell tenni, hogy azért nyert, mert az első kanyarban szépen verte vissza Heidfeld támadását és roppant szerencsés boxtaktikája volt, mint Heidfeldnek. Ők ugyanis a safety car (SC) előtt jöttek ki kereket cserélni, amiről később kiderült, hogy döntő volt. Wurz persze náluk is nagyobb mázlista, hiszen a 19. helyről pontot sem szerzett volna, nemhogy hatot. Wurznak ugyanis csak egyszer kellett kiállnia, mert hamar a másik keverékű gumit tették fel, így nem kellett a végén csak emiatt kiállnia. Barrichello ugyanis emiatt vesztette el 3. helyét, és lett ehelyett 12.
Negyedik Kovalainen lett, aki hasonló futamon volt túl, ő az utolsó helyről jött így fel, ám mivel Briattore is szereti a több kiállást, lemaradt a dobogóról. Kimi lett az ötödik, aki sokat hibázott, de kétségtelenül pechesen érintette a sok SC-szakasz. Egyik hibája miatt Szato megelőzte, és ő képtelen volt visszaelőzni (mint korábban Rosberget). Ez Alonso esetében volt különösen figyelemre méltó, aki, amikor hátra került, sorra előzgetett (ekkor mente a körrekordot).
Szato lett a hatodik, aki remekül menve a legvégén megelőzte Ralfot és Alonsot is. Ralf csak azért nem ment el a spanyol mellett, mert figyelnie kellett Webberre. Az ausztrál egyébként sokat hibázott, enélkül pontot szerzett volna. A mezőny végén Rosberg, Davidson és a már említett Barrichello érkezett.
Alonso a futamon megint rohamot kapott. Két éve ezen a pályán szintén ez történt, akkor is az zavarta, hogy csapattársa előtte van, most is... Persze a különbség lényeges, hiszen akkor a falhoz vágta a kocsit, most csupán háromszor csúszott ki ugyanabban a kanyarban, ahol szerencséjére nem volt fal.
A SC négyszer jött be, hogy teljesen átalakítsa a futamot, és a versenyszabályzatról alkotott pozitív hitet. A futam elején Speed felöklelte Wurzot és kiállni kényszerült, ám az osztrák hátsó szárnyát is megrongálta. Emiatt még nem kellett behívni a SC-t, és Wurz is csak 1 mp-cel lassult körönként, ami elég volt a harmadik helyre. Sutil azonban Albers-szel "karöltve" csapódott a falnak, előbbi jobban, ezért a SC-t be kellett hívni. Alonso és Rosberg ekkor jött be a boxba, így számukra remekül jött Sutil bénázása. Ám megkapták a büntetésüket (10 mp. a boxban), mivel ezen évtől a SC első körében a boxot lezárják. Alonso 4 helyet vesztett a kiállással, amit azonnal visszaszerzett, ám tizet a büntetéssel.
Trulli a SC alatt megelőzte Kubicát, aki a SC kimenetelével rögtön előzni próbált, ám hatalmas balesetet szenvedett. A mezőny körökre ismét a SC mögé sorakozott fel. Kubica autójából szinte semmi sem maradt a koporsón kívül. Kubica lábtörést szenvedett.
Trullit tette miatt nem vonták felelősségre. Nem sokkal ezután Rosberg Trullival páros pörgést mutatott be, amiből a finn-német csak nehezen tudott visszatérni, ezért nem szerzett pontot. Trulli nem sokkal később egy következő SC alatt, amit Albers sajátos szereplési vágya miatt kellett elrendelni, a boxból kijőve egyszerűen a falnak ment.
Időközben Coulthard is feladta a versenyt, elfogyott az amúgy is gyengélkedő autója. Davidson pedig úgy állt ki a boxba, hogy nem kellett volna még (elfékezte magát a box előtti kanyarban, így inkább kiállt), ezért elég sokáig tartott, amíg egyáltalán foglalkozni kezdtek vele. Szato is kiállt, és a szerelők az ő cseréjét is elrontották. Kimi örülhetett ennek, de ez csak a végén derült ki.
Massa és Fisichella a SC alatt kigyulladt piros lámpát figyelmen kívül hagyta. A szabály értelmében ugyanis a SC boxkijáró előtti elhaladásakor kigyúl a piros lámpa, ami miatt nem lehet kijönni. Ezt hagyta figyelmen kívül a két pilóta. Trulli szintén ezt tette, ráadásul ekkor előzte meg a lengyelt, de ezt az előzést, noha a SC alatt nem lehet előzni, még csak nem is vizsgálták, mert a boxban történt, ami kivétel. Kubica ugyanis meglátta, hogy piros a lámpa, lefékezett, míg Trulli mögötte nem. A lámpa azonban ekkor váltott zöldre, így Trulli lendületből elment a lengyel mellett a boxkijáróban. Kimi szintén így tett Liuzzival. A szabály elég nyilvánvalóan igazságtalan és ostoba, hiszen Alonsoék aztán jöttek a boxba, hogy a SC bejött, hogy így szerezzen magának előnyt, míg Massáék akkor jöttek ki, amikor az engedélyezett volt, ám pirosat kaptak, aminek figyelmen kívül hagyásával csupán pár mp-es előnyt szereztek. Előbbiért 10 mp-es kiállás, utóbbiért kizárás a szabály. Kubica azzal, hogy betartotta a szabályt egy helyet veszített, hiszen nyilvánvaló, hogy Trulli nem törődött a piros jelzéssel, mielőtt megelőzte.
Button egyébként nem tudott elrajtolni.  Váltóhiba miatt esett ki.

Szólj hozzá!

Címkék: forma1

A bejegyzés trackback címe:

https://hell.blog.hu/api/trackback/id/tr2496418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása