HTML

Gondolatok a könnytárból

Történelem blog.

Locations of visitors to this page


My blog is worth $18,629.82
How much is your blog worth?

Friss topikok

  • zimike11: "....Nem vitás, a kis példa rendkívül élesen világít rá hétköznapi nyelvü... (2019.11.29. 22:32) Álljunk meg egy szóra: b*szni
  • ildi4: Az alsó kép nagyon szép! Van egy pont ilyenem. Lehet neki valami értéke? (2018.02.04. 12:16) Buda szabadulása
  • Imrebá: Tiszteletem. Meg tudna valaki mondani nekem, melyik Edward leptetet fak... (2017.09.18. 06:10) Hitvalló Edward
  • Szilárd Hanvay: Nagyon szép ember volt. (2017.05.01. 18:12) Akiért a rózsafüzér szól
  • csaba carmarthen: az alabbi szituacio viszont kereszteny.mandiner.hu/cikk/20150928_tagja_v... (2016.02.10. 01:36) Csalatkozhatatlanság

Címkék

16. sz. (48) 17. sz. (24) 18. sz. (41) 19. sz. (99) 20. sz. (172) afrika (5) angeles (2) anglia (42) casi (3) dilemma (38) életképek (2) életmód (2) eszmetan (19) fidesz kdnp (23) film (24) forma1 (34) franciaország (39) gasztroterror (8) hispánia (21) honismeret (55) humor (2) igazság (68) így látom én (3) itália (20) könyv (18) közel kelet (35) középkor (84) k európa (34) latin amerika (7) magyarország (178) mdf (11) média (33) mediterráneum (25) mszmp (9) mszp (13) művészet (54) nagynap (33) németország (43) nyelv (7) ny európa (24) ókor (21) politika (129) rally (2) sport (97) szdsz (14) szeged (36) szu (24) távol kelet (27) természet (2) történelem (612) tudomány (88) usa (55) vallás (78) világháborúk (54)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Elképesztő csalás a Forma1-ben

2007.07.27. 21:51 :: Hellscream

Noha megjósoltam, hogy ez lesz, mégis elképedve olvastam az ítéletet a Forma1 történetének legsúlyosabb bűncselekménye ügyében. Mint ugyanott megírtam, ez a kém-ügy jóval súlyosabb bűntett, mint amilyennek megpróbálják beállítani, ami persze érthető, hiszen igen komoly ellenreklám lenne a legnézettebb állandó sportattrakciónak. Pénz beszél, az igazság hallgat.
Felmentették tehát a McLarent a kémkedés vádja alól, mivel "nem találtak bizonyítékot arra, hogy valóban felhasználták az adatokat". Az eset jóval durvább, mint az, amikor megbüntettek egy vendéglátó helységet, mert zárjegy nélküli italt találtak egyik alkalmazotjuk csomagjában. Fel sem merült, hogy bizonyítani kellene azt, hogy a vezető utasítására történt ez, ill. haszna származott ebből a vezetésnek. Maga a tény elég volt az elítéléshez. Csak egy picit gondoljunk bele, mi lenne, ha minden bíróság a FIA indoklásával állna elő. Felmentenék a betörőt, aki tettenérése miatt nem tudná még eladni az ellopott tulajdont. De felmentenék a nemi erőszak elkövetőjét, mert nem tudnák bizonyítani, hogy valóban tetszett neki a lány, és tényleg élvezte a tettét. Sőt, még a bérgyilkost is, mert nem lehetne bizonyítani, hogy valóban megkapta tettéért a pénzt. És ez nem túlzás.
Kiderült az adatlopás ténye, (bizonyítékok, beismerő vallomás). Kiderült, hogy a McLaren teljes vezetése tudott a dologról még a nyomozás megkezdése előtt. A McLaren azzal hencegett, hogy kivizsgálták, hogy nem használtak fel semmit (vagyis megnézték az adatokat). És nem győzöm hangsúlyozni a búntett legsúlyosabb részét egyszerűen eltussolták: az adatokat nem most használják fel, hanem a jövőben (különös tekintettel arra, hogy nem egyszerűen műszaki adatok kerültek birtokukba, hanem az egész csapat struktúrája, mindene).
Példátlan csalásról van tehát szó, a FIA számomra mostantól csak Feltűnően Igazságtalan Angolbuzik.

59 komment

Címkék: igazság forma1

A bejegyzés trackback címe:

https://hell.blog.hu/api/trackback/id/tr86126730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

godfather 2007.07.28. 12:04:36

szevasz

szép kis agymenés, de a tényekkel összezavarnálak ha nem gond:

2 fő lett "érintve" a dologba és mint a vizsgálatok kiderítették, mind2en a Hondánál kopogtattak az infókkal... Gusztustalan, hogy amint sikereket ér el a Mclaren, rögtön sarat dobál a Ferrari. Bezzeg az elmúlt 7 évben, amíg utcahosszal nyertek mindent, feltűnően gyorsabb autókkal, addig senkinek semmi nem volt gyanús....
Tipikus déli olasz vér. Hiszti. Akkor az angolok nyelték a békát és ölték a pénzt a fejlesztésekbe. Mostanra beérett, de az olaszok csak ordítani tudnak. Szánalmas.
üdv

Misu · http://misuracing.liveforspeed.hu 2007.07.28. 12:22:03

de, sok dolog volt gyanús

lopott tőlük a Toyota, megkérdőjelezhető gumikat gyártott a Michelin, bele lehetett kötni a Renault-ba (inkább jogosan, mint jogtalanul)

a sárdobálás helyett meg el kéne olvasni a Jean Todt által kiadott sajtóközleményt. Abban bent van a lényeg és nem valószínű, hogy hazudik, mert ha ezt tenné, akkor a McLaren már most beperelte volna...

Buchoo 2007.07.28. 12:28:17

1; godfather OLASZ maffiavezér megnevezése.
2; elvesztetted a fonalat és szubjektívkodsz.

Az írónak alapvetően igaza van, az érzelmi töltetek és a ki kinek szurkol érdektelen.
Én például Ferrari drukker vagyok 12 éve, mégis Hillnek szurkoltam anno és most Hamiltonnak is szurokok, elismereve ráadásul, hogy a McLaren autói gyakran (pl most) jobbak. NAGYON nem szeretném, ha ilyen módszerekkel lennének azok, a lehetőséget is szankciónálni kell. Különösen a mostani esetet annak körülményeinek ismeretében.

Atie75 2007.07.28. 13:02:56

Khm... És akkor nem voltak Feltűnően Itáliai Autósszövetség, amikor a Ferrari egyértelműen vétett a szabályok ellen (jó, csak két milliméterrel, de szabály az szabály), mégis csak egy ejnyebejnye lett belőle?...

Hellscream 2007.07.28. 13:07:44

godfather,
tényeket írtam, amiket nem cáfoltál, csupán zavart kelteni próbálsz. Dennis elismerte, hogy látták az adatokat, amit tagadnak (és erről szól az ítélet), hogy ebből hasznuk származott volna. Ez abszurdum!
Todt nyilatkozata: "A mai döntés a Forma-1-ben törvényessé teszi a tisztességtelen magatartást, és egyúttal nagyon súlyos precedenst is teremt."
www.f1hirek.hu/?t=article&id=17884

És még egy gondolat:
Ha valóban olyan ártatlan a McLaren, akkor miért falaztak, miért nem ők buktatták le a kémet? Miért kényszerült a Ferrari vádalkura, hogy kiderüljön, mit tud a McLaren (vagyis, hogy mindent!)?

Isti77 2007.07.28. 13:08:14

Tehát hogyha Angliában ellopok egy autót, de nem használom, akkor nem követtem el semmi büntetendőt, ugye?
Kedves Godfather, a sárdobálás, és mószerolás inkább a McLarenre jellemző, mintsem a Ferrarira. Hasonlítsuk már össze, az elmúlt években hányszor nyomott fel a McLaren más csapatokat általuk vélt szabálytalanság miatt, és hányszor a Ferrari?

nemmindegy? 2007.07.28. 13:16:44

godfather
Tudod miért ért el hosszú ideig sikereket a Ferrari?
Mert akkoriban egy csapat nem azért indult az F1ben, hogy bármiáron győzzön.
Nem az FIA korrupt spiclijének lenni volt a fő cél.
Hanem a versenyzésről szólt az F1.
Nos, időközben az MM (McLaren Mercedes) rájött, hogy ők bénák tisztességes módon nyerni.
Autót sem tudnak építeni.
Így már csak az maradt számukra, hogy minden csapatot, amelyik rájuk "veszélyt" jelent, kiiktassanak..
Azt egyébként tudod, kik a legnagyobb csalók?
Kik engedik meg MAGUKNAK a legnagyobb csalásokat???
A SPICLIK!!!
És a KORRUPT emberek, neadjisten "hivatásosok"...

Isti77 2007.07.28. 13:18:25

Egyébként, ha már a "rugalmas" szabályoknál tartunk... a futam alatt nem láttam tisztán, az milyen autó volt, amelyiket a daru versenyzővel együtt visszatette a pályára és nyugodtan mehetett tovább?
Vajon pl. Buttont miért nem tették vissza? Ő is a bukótérben állt, veszélyes helyen! Lehet, hogy ő nem ismerte ezt a szabályt? Nem csodálnám...

szvobi 2007.07.28. 13:28:40

nagyon elfogultak vagytok urak.
a FIA egy töketlen szar. nem hatóság, korrekt pontos szabályokkal, hanem egy szövetség, aminek a tagjai maguk az istállók. na ebből kell levonni a következtetést. a szabályokat, amiket maguk alkotnak és összevissza módosítgatnak, a pillanatnyi közhangulat alapján értelmezgetik.
szerintetek pl az korrekt volt, mikor mundjuk a renault súlykiegyenlítős lengéscsillapítóját tiltott aerodinamikai elemnek minősítették, vagy amikor a ferrarinak néztek el kaszni, meg alaktrészméreteket.
egy lószart mama.
nem korrektek. komoly ítéletet még sosem hoztak és nem is fognak, mert rontaná az üzletet, a FIA tagjai (mint mondottam volt) maguk a reklámokból élők, vagyis szigorú precedensekkel magukkal szúrnának ki.
a FIA tehát nem angolbuzi.
csak úgy egyszerűen nem alkalmas arra, hogy ellássa ezt a feladatát.

szvobi

whito 2007.07.28. 13:36:37

Én alapvetően Ferrari szurkoló vagyok, de az itteni érvelések a McLaren ellen szeríntem ferdítések. Szerintem azt senki, még a FIA sem vitatja, hogy történt-e lopás, vagy bűncselekmény. Itt arról van szó, hogy a lopás egy magánakció volt-e, vagy a csapat tette-e. Gyakorlatilag most az lett kimondva, hogy egyéni akció volt és nem a csapat tette. Tehát az lett kimondva, hogy a mérnök követett el hibát és nem a csapata.

Tehát pl. Isti77 érvelése azért hibás, mert ha ellopsz egy autót, akkor az természetesen bűncselekmény, ha használod, ha nem. Viszont azért mert te ellopsz egy autót, attól még a feleségedet és a gyerekeidet senki sem küldi börtönbe, csak téged aki elkövette. Ugyanez a hibás logika vonatkozik az eredeti cikkíró által feltetett érvelésekre.

Polki00 2007.07.28. 13:49:47

JEAN TODT:
"Néhány héttel a Melbourne-i verseny után a McLaren csapat főnöke azt javasolta, hogy állapodjunk meg abban, hogy jobb viszonyt alakítunk ki a két csapat között és a jövőben nem áruljuk be egymást a felettes sporthatóságnál.
Én akkor azt mondtam neki, hogy nem hiszek neki, mert a múltban gyakran láthattuk, hogy a McLaren figyelmen kívül hagyott bizonyos megállapodásokat. De véleményt cseréltünk és hittem a jó szándékukban, így június 9-én aláírtam a megállapodást.\\\"

NEM ÁRULJUK BE EGYMÁST!!!

Tudod ill TUDJÁTOK BEÁRULNI CSAK AZT LEHET AKINEK VAJ VAN A FEJÉN!!! ... ennyi itt megint elszólta magát JEan Todt persze tudom Én a Mclaren se jobb!! de ez a sport ilyen és ilyen is volt...

Most a Mclaren nem tehet róla hogy az egyik alkalmzotja adatokat kapott és azt el akarta vinni egy msáikcsapathoz(Honda) ugyanannyira felelős a Ferrari is akkor Stepney miatt!
Mivel nem volt Bizonyiték hogy a Mclaren felhasználta igy egyértelmű hogy nem kaptak bűntetést!...

Hellscream 2007.07.28. 13:51:46

whito,
ajánlom figyelmedbe olvasd újra a vendéglátó helységről szóló részt. Az pontosan mutatja, hogy nem lehet úgy tekinteni az esetet, hogy a kém magánakciója volt. Különösen azért nem, mert főtervezőként elég sok beleszólása volt a tervezésbe...

polki00 2007.07.28. 13:59:35

Hellscream : gondolom nem Ferraris vagy:D:D
figyi!

"Különösen azért nem, mert főtervezőként elég sok beleszólása volt a tervezésbe..."
De mivel el akarta hagyni a csaptot és átvinni mindent a Hondához igy mi értelme lett volan felhasználni a Mclarenbe?? Stpney és Couglhan terve az volt hogy a két csapat adataiból felépitenk egy VB csapatot a Hondából! ha ezt az egyszerű tény felismerjük máris más a helyzet! hozzáteszem ennek ign örültem volna Honda szurkoló révén:D

Hellscream 2007.07.28. 14:12:48

Azt nem tudjuk, mikor döntött, hogy átmegy a Hondához. De még egyszer mondom, a dolog azért súlyos, mert szigorúan titkos adatokat tudott meg a McLaren, amelyeket a későbbiekben tudnak fel- ill. kihasználni.

eniksz 2007.07.28. 14:37:54

Hát én nem vagyok szakértő a dologban. De azért ez az egész kissé gyanus nekem. Hogy is van? A Mclaren emberke a csapat tudta nélkül elmegy Ferrari emberkéhez (ahol szintén nem tud a csapat semmit)és megkérdi nem adnád már nekem oda az egész tevet meg mindent amit edig fejlesztettetek meg még amit fogtok? Erre az ipse, de persze fénymásolva jó lesz? Nem rohan a csapathoz hogy emberek a Mclaren megkörnyékezett, adatokat akar lopni. Már ebben a fázisban le lehetett volna buktatni a Mclarent, miért nem tették???? Akkor a Ferrarinál sem stimmel valami!!!! És ezt az egészet nem is a Mclarennek csinálták, hanem a Hondának? Csak korona az egészre. Ha így van akkor lehet, hogy a Mclaren tényleg nem sáros, de akkor a Honda egyből gyanus. Azt nem vizsgálják?? Ha nem a Mclarennek szólt az akció, miért mutatta meg az ipse az egész csapatnak a cuccost? Ezekről a baromi titkos adatokról még a sarki fűszeres is tudomást szerzett. Akkor most ki van kivel????

Kuk@c 2007.07.28. 14:48:29

Hehehe! Micsoda fröcsögés! Tudom hogy szar dolog a versenyszellem, és rosszul veszi ki magát ha a pályán nem egyfajta kocsi megy elöl! Jelen pillanatban van verseny és ez jó dolog, az hogy mi van a háttérben? Ki nem szarja le. Igen nagyon jól gondolod a pénz beszél, és a negatív reklám is reklám, és hidd el senki nem akar senkit kizáratni, ez az egész felhajtás csak a szintentartás végett megy hogy legyen versenyen kívül is szó az F1-ről!

Amúgy meg M. Schumacher (és most tudom hogy kapni fogok az arcomra) többet ártott ennek a sportnak mint amennyit hozott. Hol vannak már a régi előzések, taktikázások, hová lett az izgalom. Mind meghalt M.S. X éves "uralkodása" idején! Boxtaktika van helyette, és ez szánalmas. Nagyon régen volt már olyan futam mint most a német, ahol az elsők előztek a pályán, ahol volt motor sport, és volt humoros feledhetetlen pillanat, az első 4 körben, csak azt sajnálom hogy lefújták a cuccot, és bejött a safety car! És most elfogom olvasni a M.S hívők anyázását, mert már a kollégáimtól megkaptam, hogy nem istenítem őt halálra, úgyhgoy lehet próbálkozni! :-)

whito 2007.07.28. 14:56:39

Hellscream,

Tegyük fel, hogy a kollektív bűnösség elve alapján igazad lenne és az egész csapatot azonnal bűntetni kellene 1 embere tettéért. Mi akadályozna meg ebben az esetben egy csapatot, hogy nagyon olcsón és egyszerű eszközökkel kicsináljon egy másik csapatot?

Képzeljük el a következő szituációt. Van egy prominens személyiség a Ferrarinál, nevezzük mondjuk Jeannak. Felvetődik benne a zseniális ötlet, hogy olcsón kicsinálja az ellenfelét. Ezért Jean felhívja John-t, aki egy egyszerű szerelő a Mclaren csapatban. John felelős a jobb-első kereket tartó anyacsavar fel és lecsavarásakor minden kerékcserekor. A következő telefonbeszélgetés zajlik le köztük:
- Mond csak John, mennyit is keresel te évente a McLarennél?
- Hát Jean, tudod ez a smucig Ron képes évi 30e dollárral kiszúrni a szememet. Pedig fogalma sincs milyen nehéz és bonyolult feladat amit nekem kell csinálnom.
- Mond csak John, nem érzed úgy, hogy téged nem becsülnek meg ott eléggé? Mit szólnál hozzá, ha nekünk dolgoznál jó pénzért? Egy egyszerű feladatért kaphatnál akár félmillát is tőlünk.
- De ezt hogy gondolod Jean? Mégis milyen feladatról lenne szó?
- Áááá, nagyon egyszerű. Mindössze kapsz tőlünk egy szigorúan titkos belső dokumentumot, amit le kellene fénymásolnod. De ügyeljél rá, hogy nyilvános helyen fénymásoljad és esetleg felejtsed ott az eredetit, hogy valaki véletlenül megtalálja.
- De Jean, ha ez kiderül engem kirúgnak a McLarentől!
- Ne aggódj, John, erre is gondoltunk. Abból a félmillából, amit tőlünk kapsz 1-2 évig el tudsz tengődni, utána pedig amikor már senki sem emlékszik az ügyre, tudunk neked egy könnyű irodai munkát biztosítani itt Maranelloban. Ráadásul nálunk akár évi negyvenezret is megkaphatsz majd. Na mit szólsz hozzá, John?
...

pevike 2007.07.28. 14:59:31

eniksz: elolvasva a kommentedet, én is azt kérdezem, hogy ki van kivel? :)
Én egész életemben McLaren szurkoló voltam, amíg nem gondolták úgy, hogy nekik Alonso kell. Történetesen én Kimit favorizálom, ezért ahogy most áll a helyzet, még a végén Ferrari-drukker leszek, pedig Schumi idején nagyon nem csíptem őket. Amikor olvastam erről az egész dologról, nekem is az lett gyanús, hogy ha a McLaren vezetése tudott a dologról, akkor miért nem ők buktatták le a kémet? Könnyebb volt azt mondani neki, hogy semmisítsd meg az egészet, haver? És pár hónap múlva, ha esetleg úgy alakultak volna a dolgok, akkor megkérdezik tőle, hogy figyi, nincsenek meg véletlen azok a papírok? Sajnos ez is egy olyan ügy, amiben mi, egyszerű halandók sosem fogunk teljesen tisztán látni...

eniksz 2007.07.28. 15:12:36

whito köszi te szemléletesebben le tudtad írni mint én
kuk@c veled meg egyetértek mindenben. Szerintem Schumacher annyira uralta a terepet, hogy még azt is megkockáztatom mellette Massát labdaba sem engedték rugni, tuti rásegített csapatutasításra egy-két gyözelmére a Schumachernek.Unalmas boxtaktikás futamok, előzés sehol, hajrá sehol.
Végre az utolsó futamon ez megtört és élvezet volt nézni a futamot. Sőt nekem az is tetszett, nem a nyálas bájolgás követte, adtak egymásnak Alonso és Massa így kell! Nem a propaganda csevegésre kiváncsiak az emberek, a valóságra. Ne mesélje nekem senki hogy örömmel veregeti meg egy versenyző a győztes vállát mert a cél előtt lehagyta és mennyire örül a második helynek. A nagy fenét. Spotoltam én is tudom milyen másodiknak lenni!!!

amnein 2007.07.28. 15:16:06

Kár, hogy a legértelmesebb hozzászólások felett siklik el mindenki, és csak a fröcsögés megy, persze elfogulatlanul.

Ott indul a dolog, hogy egy ferraris házalt több ezer oldal top secret paksamétával, ezt azért ne felejtsük el.

A formula 1 történetében még nem volt olyan csapat, amelyik ne akarta volna kijátszani a szabályokat, ezt se felejtsük el.

Magával a FIA működésével se vagytok tisztában pedig csak \\\'szvobi\\\' postját kellett volna elolvasnotok.

A forma 1 egy marha jól menő üzlet, amit még sokáig szeretnének így is működtetni, ezért a FIA döntései mindig úgy fognak születni hogy a legkevesebbet bukjanak. Aki komolyan gondolta hogy majd a merciket kizárják, az vagy nem látott még forma 1-es közvetítést, vagy szimplán hülye.

Majd biztos kizárják a jelenleg vezető csapatot és hagyják elveszi a sok szponzori suskát, meg minden bizonyal sokan mennének el a hátralévő futamokra.

A ferrari bukik pár millió dolcsit, de ez aprópénz, de Todt mégse mosolyoghat hozzá, az olyan átlátszó lenne, mint amilyen ez az egész most is, csak egy kicsit a mélyére kéne látni, nem pedig Ferrari vagy Merci szurkolóként szemlélni az eseményeket.

huncut vinnyogó 2007.07.28. 15:39:50

Igaza van amneinnnek. Az F1-hez legjobban hasonlító sport a pankráció. Emlékeztek tavaly Alonso-ra, mikor rájött, hogy itt semmi nem tiszta?
Aztán beállt ő is a sorba...

Sergio 2007.07.28. 16:30:59

Hellscreamer! Te egy akkora hülye vagy, hogy az hihetetlen! Gondolkodjál már! Szerinted, hamegbünttik a McLarent, az jogos? Bizonyítani ugyanis nem tudták, hogy használták az adatokat!!! Arra pedig külön felhívnám a figyelmedet, amit a mai Nemzeti Sport idéz Mika Salotól, vagyis hogy amikor helyettesítette anno Schumachert, akkor folyamatosan kémkedtek a McLaren után. Lehallgatott csapatrádiók és hasonlók. Ugye milyen érdekes? Na hát ennyit erről!

mikka 2007.07.28. 16:40:38

alapvetoen minden versenysport ilyen, kimondottan a technikai jelleguek.
de beszelhetunk a tour de fos ugyerol is.
ugyan honnan tudjak a szuroproba szeruen vegzett tesztek vizsgaloi hogy kit is kell eppen megszurni hogy eredmeny is legyen??
ugyan mar.
a ferrari meg azert nyert versenyt mert MS tudta hogy mit kell csinalni,
a feka gyerek meg azert ul ott mert igy nagyobb a csapat tamogatottsaga es tobb sajtot kapnak amitol omlik a penz.
hat igy van ez..

Krmk 2007.07.28. 16:43:50

Én sem lepődtem meg, hogy nem ítélték el a McLarent. Szerintem a nyilatkozatok már egy ideje "félrevezetések". Én a fénymásolón való lebukás óta biztos vagyok ebben. Úgy őszintén, egy főtervezőnek nincs otthon fénymásoló? A házi "cseléd" nem tudja lefénymásolni? (tudom mekkorák ezek a papírok, de akkor is) Egyáltalán miért kellett fénymásolni, ha addig nem hiányzott senkinek? És még jöhetnének a kérdések... Stepney mondta, hogy neki "a fejében van minden". Ha a Hondához tartottak tényleg, nem tudták volna pl. a Fülöp-szigeteken egymással megdiskurálni a terveket? Ugyan... És itt merül fel az igazán komoly kérdés. Egy FŐTERVEZŐ, aki egy vb esélyes (mitöbb, vezető) csapatnál dolgozik, miért akarna elmenni a Hondához, mikor még az idei vb-t sem biztos, hogy megnyeri? A pénz itt már nem motiváló tényező, a kihívás lehet az, nah de a legnagyobb küzdelemnél a Honda nem jelent több kihivást rövid távon, max hosszún... De ugyan már, ő sem hülye, amikor tényleg bizonyíthatja tudását otthagyja a csapatot? pfff... Szerintem a McLaren benne van, de Stepney csak olyan feltétellel adta át az adatokat, hogy nem "kismiska" veszi át, így nem bukik akkorát ha bukni kell... Fry meg szerintem vmi kis szivességért falazott...

asbi · http://nemvagommivan.blog.hu 2007.07.28. 16:52:04

Sergio azért te sem tartozhatsz a szellemi elithez a hsz-edet nézve :]
Linkeld légyszi a forrásodat ne csak pampogj :)

tutu 2007.07.28. 16:54:14

Csak 1 picit gondoljatok bele:

Ha valaki a McLaren-nél kézbe vette azt a 780 oldalt ( ezt ugye be is vallották ) szerintetek képes volt nem belenézni?

És ha nem is másolt le semmit akkor is:

Szerintetek mikor majd az autót a taktikát stb. fejlesztik, kialakítják, képes lesz arra hogy mindaz amit látott ne jusson az eszébe???


Szerintem ennél többet ezen nem érdemes gondolkozni mint ennyit.

Csóré Béla · www.adidas.com/equipment 2007.07.28. 17:05:36

Nem lehet letiltani a McLarent, hova lenne akkor a cirkusz.
Lenne egy erős csapat (Ferrari) meg sok kicsi. Érdektelenné válna. Lóvéveszteség.

whito 2007.07.28. 17:11:19

tutu,

A mostani döntés csak azt mondta ki, hogy NEM BIZONYÍTHATÓ semmi. Nem azt, hogy nem történt semmi, hogy nem látta azon az egy emberen kívül senki, hanem azt, hogy semmilyen bizonyíték sincsen senkinél, ami ezt cáfolhatná. Tehát lehet, hogy a fél csapat tud róla, de az is lehet, hogy nem. Mindkét állítás csak egy feltételezés. És mondjuk egy bírósági eljárásban is mindig az állítást kell bizonyítani, amit most nem tudott senki sem.

Ha téged is megvádolnak azzal, hogy megölted XY-t, akkor nem neked kell azt bizonyítanod, hogy nem te tetted, hanem annak kell bizonyítania, hogy te tetted, aki megvádolt. Most a vádlónál semmilyen bizonyíték nem volt.

dondon 2007.07.28. 17:21:57

''Egyébként, ha már a "rugalmas" szabályoknál tartunk... a futam alatt nem láttam tisztán, az milyen autó volt, amelyiket a daru versenyzővel együtt visszatette a pályára és nyugodtan mehetett tovább? Vajon pl. Buttont miért nem tették vissza? Ő is a bukótérben állt, veszélyes helyen! Lehet, hogy ő nem ismerte ezt a szabályt? Nem csodálnám...'' Az miért nem volt baj amikor Schumachert a pályabírók tolták vissza pályára a kavicságyból?

diggity 2007.07.28. 17:35:16

Most lehet én tudom rosszul,de Mike Coughlan és Nigel Stepney a Honda csapatfőnökét,Nick Fryt keresték meg az adatokkal,cserébe a csapat vezető pozícióit kérték. Nick Fry meg egyből ment Jean Todthoz és Ron Dennishez,és ez jóval az ügy kipattanása elött volt. Gy.k.: a Hondahoz vitték az adatokat,nem a McLarenhez. A Ferraritól nem volt éppen fair húzás,hogy megpróbálták rákenni a McLarenre a kémkedést. (Igaz nem is a fair playről híresek.)
Akiket zavar,hogy Hamiltont visszarakták a pályára,azok gondolom nem emlékeznek M.Schumacher esetére,mikor ugyanezen a pályán kitolták a kavicságyból (azzal a pár megkaparintott pontocskával lett világbajnok).
Az \'angolbuziságról\' meg annyit,hogy elég a tavalyi flexibilis szárnyakat megnézni. Abból sem az olaszok profitáltak. Mikor minden nagyobb csapat pár hónapot rászánt,és végre használhatták volna ők is ugyanezt a megoldást,rögtön illegális lett. Sajnos arra nem volt elég a FIA nagylelkűsége,h vb-címhez segítse a Ferrarit. És ez csak egy példa...

tutu 2007.07.28. 17:45:10

Whito,

Egész más dolgot próbáltam megvilágítani.

Egyrészt a McLaren elismerte hogy többen is tudtak a dokumentumról. Ezt ne vonjuk már kétségbe.

Ami a lényeg hogy elkerülhetetlen hogy ne használják fel ezeket az elkövetkezendőkben.

Hogy miért gondolom ezt? Mert jómagam is fejlesztéssel foglalkozom, sok más területen dolgozó feltalálót is ismerek és dolgozom velük. Tudom hogy egyrészt 99% uk nem tudná megállni hogy bele ne kukantsanak legalább abba a dokumentumba, illetve utána már ha vért izzad se tudja megakadályozni hogy mikor szakmai problémákat kell megoldania ne jusson eszébe és ne befolyásolja amit látott.

Következésképp mindenképpen előnyt jelent ez a McLarennek, és nem lennék meglepve ha hatalmasat.

Azt meg már le se..... hogy kit büntetnek meg mennyire... csupán nagyon zavar hogy egyesek elhiszik nem jelent a McLarennek ez előnyt. Ettől gyorsabbak lesznek és kész. Ez pedig nem fair.

ApukadHUN 2007.07.28. 17:54:43

Amikor a McLaren nyílvánvalóan a lopott adatokra támaszkodva feljelentette a Ferrarit az alsó lemez hajlékonysága miatt, akkor azt gondolták, hogy ez a tolvaj srác szakmailag teljesen ott van. egyébként meg nyílvánvaló, hogy az egyenesekben azért volt gyors a ferrari, mert hajlott a fenéklemez, ezt majdnem mindenki kitalálta volna egyből, de hogy pont az adatlopás után és pont a McLaren...

whito 2007.07.28. 17:57:48

tutu,

Ezzel az érveléssel akkor az egész McLaren csapatot örökre el kellene tiltani az F1-től, nem? Vagy a teljes mérnök és szerelő gárda mostantól kezdve csak a Ferrarinak dolgozhat, nem? Különben ha nem most, akkor a jövő évi autoban is felhasználhatják amit láttak. Másképpen sehogyan sem lehet megakadályozni...

pevike 2007.07.28. 18:20:42

whito, olvasd már el a posztban hivatkozott cikket, hogy az érvényes magyar törvény alapján hogyan kell eljárni az ehhez nagyon hasonló, ám jóval enyhébb esetben!
Igen, ha korrekt lenne a FIA eltiltani az egész McLarent, ez nyilvánvaló, a kérdés csak az, meddig.

tutu 2007.07.28. 18:24:09

Whito,

És ha ebből az érvelésből ez következik akkor mi a baj? :)

Meg szerintem egyszer sem írtam le hogy mit kéne tenni a McLarennel... Szóval én azon nem vitáztam meg nem is akarok.

És amit a végén írsz az nyilvánvaló hisz pont ezt akartam sugallni... hogy felháborítóan nyilvánvaló hogy ebből mekkora hasznot húz a McLaren. Ha már nincs szó büntetésről legalább lásson tisztán mindenki. Ide a rozsdás bökőt hogyha ebből nem húztak, húznak hasznot...
Csak jó ha midnenki tudja.

karcsi 2007.07.28. 18:49:10

800 oldal papír alapú titkos infomáció, ugyan már. Életszerűtlen az egész ügy. A főtervező elküldi az asszonyt lefénymásoltatni a sarki másolóba, persze...
Aztán elviszi a 800 fénymásolt!! oldalt a hondához na ne. Pendrive vazze.

whito 2007.07.28. 18:59:30

tutu,

szóval akkor bemondásra, bizonyítás nélkül, bármikor lehessen egy csapatot büntetni. ha ez így jó lenne szerinted. ok, legyen, ezen szerintem nem érdemes vitázni. én örülök, hogy még nem tart itt az F1.

pevike,
nem látom a párhuzamot egy magyar fogyasztóvédelmi vagy jövedéki termékekre vonatkozó törvény és egy nemzetközi sportszervezet belső szabályzata között. persze tudom mire gondolsz, hogy ott is valamiféle kollektív felelősségről van szó, de a két ügynek igazán kevés közös vonása van ami alapján ennek alapjául szolgálhatna

Mike 2007.07.28. 19:53:56

Egyetértek!!!
Plusz lenne még egy dolog ami nekem nagyon csípi a szemem: ugye tavaly év közepén befagyasztották a motorfejlesztést, tehát ennek értelmében tilos a motorokat fejleszteni. Érdekes, hogy a McLaren tavaly motorikusan sehol nem volt. Most meg?! Szerintem ez nem a tavalyi fejlesztésű motor...

Pepe 2007.07.28. 21:00:49

2007-ben miért kell 780 TOP SECRET oldalt kinyomtatni és azt 1 nyilvános fénymásolóban lemásolni? Nagyon gyanús! Ha biztonsági okokból nem lehet kimásolni lemezre, pen drivera akkor kinyomtatni sem lehet! Ez az egész ügy vihar 1 kiskanál vizben! Unalmas a Forma 1 el kell érni bármi áron hogy beszéljenek róla, ennyi!

TAKI bacsi 2007.07.28. 21:41:52

es ha azt mondom, hogy mindenki buzzi?

jobbra nezek - buzzi. balra nezek - buzzi. kozepre nezek a labam koze - ott is...!? a picsaba! ezek szerint en is buzzi vagyok?

BoBKeLSo 2007.07.28. 22:06:59

Sajnos az egész egy nagy cirkusz. A két-három nagycsapatot sohasem fogják úgy megbüntetni, hogy kiessenek a végső versengésből. Azaz bármit megtehetnek.

A Ferrari ellen is csak akkor lépett fel a FIA erőteljesen, amikor nagyon nyomasztó volt a fölényük.

Nem kell keresni az igazságto, mert nincs. Ez egy franchise, innen kiesni nem lehet, kizárni szintén nem. Mindent szabad.

Én már régóta nézem a ChampCar-t (Eurosport2), ott közel azonos kocsikkal küzdenek a versenyzők, minden verseny fordulatos, így izgalmas is.

madmanic 2007.07.28. 22:47:11

Isti77:

Legalább a szabályokkal tisztában kellene lenned mielőtt kommentezel... :)))

Picit segítek:

Ugyanazért amiért pár éve a pályabírók kitolták Shumit a kavicságyból...

madmanic 2007.07.28. 22:56:02

Nem értem, miert a McLarent szidjátok.

Melyik csapat embere lopta el az adatokat?

Ferrari.

Ki csalt a szabálytalan padlólemezzel?

Ferrari.

Melyik csapatot kereste meg a Ferrari embere először?

Hondát.

A Hondát miért nem zárják ki? Ennyi erővel...

madmanic 2007.07.28. 23:03:48

Még a cikk írójának annyit, hogy olvasni kellene a vonatkozó cikkeket ( nem a magyarokat ) esetleg tisztában lennél a tényekkel is, nem csak a saját emócióidat írnád le ( hülye példákkal ). Sok embernek esetleg az jön le, hogy feltűnően ferraribuzi vagy...

Zola 2007.07.28. 23:18:41

Jaj Istenem mekkora lúzerek vagytok mindannyian. Most a McLaren a legjobb, miért nem lehet ezt is elfogadni, mint anno a Ferrari dominanciát??? :-) Az F1-ről halvány gőzötök sincs. Szerintem nektek az F1 valahol MS-nl kezdődött, és kb. ott véget is ért... Sorry, de a hülyeség mindig kihoz a sodromból.

Airbela 2007.07.28. 23:30:19

Itt az összes hozzászólás egy nagy vicc!
Most nézzen már mindenki magába egy kicsit: aki ferraris az a mclaren-t támadja, aki mclaren-es az meg a ferrarit!
Innentől kezdve a hsz-ek 90% csak a rivális csapat ellen szól.
Én úgy vagyok vele hogy akár az egész világ nyomozhatna az ügyön, soha senki nem fogja biztosan tudni hogy mi,hogyan és miért történt.
Egyébként ferrarinak szurkolok, szoval hajré mclaren-esek lehet támadni:P

ReAp 2007.07.28. 23:34:04

Én az egészet szeretném Kimire kihegyezni, csórikám, amikor McLarenben ült mindíg lerohadt alatta, tehát a Merci képtelen volt olyan autót összerakni, ami gyors is és megbízható volt egyben. Most átment a Ferrarihoz, akik közel olyan gyorsak voltak az almúlt években, mint a Merci, csak sokkal, de sokkal megbízhatóbbak voltak. Most már másodszor ohadt le alatta a Ferrari. Sokan azt mondják, hogy széthajtja azé'.

Ugyan kérem, teccettek látni az elmúlt futamon Hamilton Úr milyen szinten gyalázta széjjel a Mercedest, és mégsem rohadt le alatta. Az hogy a Ferrari csak úgy tudja megütni a McLaren szintjét, hogy szétesik üzem közben azt bizonyítja, hogy idén aMcLaren jobb, tehát ők hamar megtanultak tervezni autót, a Ferrari meg elfelejtett autót építeni?? Na neeee!

frenkie 2007.07.29. 00:28:04

Valamit mindenki elfelejtett, de főként a feka rajongók :
AZ FIA KIMONDTA, HOGY A MCLAREN CSAPAT BŰNÖS a 151c szabáyl szerint, mert jogosulatlanul használta fel más csapat adatait. Ez TÉNY. Ez be lett bizonyítva. Az, hogy ebből előnyük származott, az nem lett bebizonyítva. Ezért nem kaptak EGYELŐRE büntit. De ha van jogerős ítélet pl. Londonban, akkor akár 2007/2008-ra is kizárhatják. A lényeg az első nyomtatott betűs mondat ! Innen kezdve felesleges a mosakodás...

Haha 2007.07.29. 01:07:47

Kimondta hogy bűnös? Na és akkor mi van?

Nem értitek, hogy az a két pali össze akarta ugrasztani a Ferrarit és a McLarent? Ez a két csapat a LEGJOBB. Vitathatatlanul a legjobbak, és tiszteljétek őket, nem kell itt szánalmasan fekarajongózni.

A két csávó aztán vígan jelentkezett a hondánál, vagy tudomisénhol munkára. Vakok vagytok.

\\\"Nyisd meg Uram, szemeit ezeknek, hogy lássanak.\\\"

McLarry 2007.07.29. 02:52:04

1: Hamilton nem ugyanazért folytathatta a versenyt, mint Schumi anno: Amikor Schumit visszatolták a pályára, még bármilyen külső segítség igénybevétele automatikus kizárást jelentett. Kivéve Schumachernél. Később módosították a szabályokat, hogy amennyiben a motor nem áll le, és a versenyző, a kormány és a bukó a helyén marad, akkor kaphat külső segítséget (nyilván ezzel próbálták utólag elkenni a Schumi-blamázst).

2: Hogy Kimi "széthajtja" az autókat? Marhaság. Egyrészt mindent elektronika szabályoz és felügyel, egy jól összerakott F1-est nem lehet széthajtani azzal, hogy gyorsan mész vele. Gumit szétfékezni, futóművet szétverni a rázókövön, azt lehet, de ilyen gondjai nem nagyon voltak (ő az egyik legsimábban, legegyenletesebben vezető versenyző - Alonso például sokkal durvábban vezet, rángatja az autót, rázókőre dobja stb.). Másrészt: hogy kell úgy hajtani egy autót, hogy a menetszél leszakítsa a hásó szárnyidomot? Vagy hogy kiessen egy csavar a motorból? Hogy kell széthajtani a hirdaulikát?

3: a balhéról: nem vagyok nagy Ferrari-fan (Schumi miatt), de itt speciel igazuk van. McLarenék tudtak a lopásról, megnézték a terveket, látták a műszaki megoldásokat. Nem szóltak. Fejlesztgették a saját autójukat. Haha. "Tanár úr, tényleg láttam két hete a ZH feladatsorát és megnéztem a megoldókulcsot is, kielemeztük páran, de nem használtam fel az így szerzett információkat a ZH írásánál." Hahaha.

eraf 2007.07.29. 04:03:51

Bár ez is szemét dolog,de csak a Ferrari ügyeskedéseinek leleplezésére használták az adatokat.Vicces hogy még a Ferrari háborog...nem kéne mindig kijátszani a szabályokat,már nincs ott Schumi,akire tekintettel mindent megengedtek nekik....Jean Todt sem véletlenül van ennél a csapatnál,már rallye versenyző korában is csaló volt(és ott is rajtakapták).

Hooshee 2007.07.29. 09:11:32

VAn itt egy kis zavar a fejekben...

Jönnek itt néhányan hogy ha így ellopom, úgy ellopom. NEM LOPTAK EL SEMMIT. Kapták az adatokat, pontosabban Coughlan kapta, postán. Nem besettenkedett Maranelloba és leemelte a polcról, hanem Stepney, vagy valaki más, mert még ez sem tisztázott, elküldte postán.

A vád sosem volt lopás: adatok jogtalan birtoklása, az kicsit más, mint a lopás, ugye.

2: Az egyetlen, amit egyáltalán feltételezni érdemes, hogy mire használhatták fel ezeket az anyagokat, az a mozgó padlólemez historóia. Ami ugye egyértelmű vétség a szabályok ellen, mozgó aerodinamikai elemnek minősül. Úgyhogy ezügyben a Ferrarinak inkább kussulnia kéne, mert ugyan még azt sem tudjuk biztosan, hogy ezen adatok segítségével leplezték le a csalást, de a leleplezendő dolog szándékos és egyértelmű csalás volt, ezen nincs mit szépíteni.

3 a Kémkedés magától a Ferraritól sem áll messze. emlékezzünk csak pl a McLaren csodafékjére, amit egy kiesett autó mellé odasettenkedő lesifotóssal fényképeztettek le, és érték el a kitiltását, noha előtte az átment egy FIA bizottság előtt, jóváhagyták használhatóként.

4: Az egész döntés nem precedens nélküli. 94ben Michael Schumacher Benettonjában találtak néhány olan kódrészletet (na ki dolgozott 94ben a Benettonnál, na ki? Igen, Coughlan és Stepney :) a vezérlésben, ami egyértelműen szabálytalan volt, mert kipürgésgátlót tartalmazott. Mit mondott a FIA? Hogy nincs bizonyíték hogy használták (noha egy elég komplex fotósorozat a francia nagydíjról elég jól megmutatta, hogy igen), és ejtette az egész ügyet. PEdig ez lényegesen inkább volt szándékolt, és egyértelmű megszegése a szabályoknak. Csak hát abban az évben halt meg Senna, ezen kívül az évadzáró nagydíj is nagy port vert fel ahol Schumacher kipakolta Hillt a pályáról: a FIAnak nem hiányzott még egy botrány. Pedg ha ezt komolyan végigviszik, BRiattore és Brawn pár évig a közelébe se szagolhatnak a Forma-1nek.

5: Szerintetek azon kívül, hogy illegális megoldásokat buktassanak le, mire lehet még jó egy ilyen dokumentáció? A Forma1es autókat már az előző év derekán kezdik tervezni (tehát a McLaren már hónapok óta a 2008as autóján IS dolgozik). A 2007es autóra egy márciusban.áprilisban a kezükbe kerülő doksi a világon semmit nem ér az autó fejlesztése szempontjából, eseetleg a jövő évi autóhoz adhat ötletet, de elnézve a Ferrari és a McLaren eléggé eltérő koncepcióját még oda sem. Ráadásul a McLaren az idei autót "from the scratch" építette, pár évig még nem fognak radikálisan új autót tervezni.

Aki eredetiben óhajtja olvasni az itt leírtak alapjául szolgáló cikket, annak íme egy hozzászólás az index megfelelő topicjából:

forum.index.hu/Article/viewArticle?a=69719815&t=9000247

netdoki 2007.07.29. 09:15:50

A Ferrarinak azzal kellene foglalkoznia, hogy évek óta nem tudtak tisztességes körülmények között VB-t nyerni. Paranoid frusztráció, hogy saját főmunkatársuk árulását a legfőbb riválison próbálják számonkérni. Az lett volna a tisztességes, (mimimum), ha kiálltak volna a McLaren melett.
Azt egyébként minden kezdő tudja, hogy a Ferrari egyetlen alkatrészét sem lehet a McLarenben felhasználni.

Hooshee 2007.07.29. 09:29:05

Mike, ha csípi a szemed, akkor kicsit nézz utána a dolgoknak.

1: a motorfejlesztés befagyasztása nem teljes körű. Azaz bizonyos elemek módosíthatók maradtak szabályszerűen.

2: na és mi változott még tavaly óta motor szinten? Úgyvan, a fordulatszámkorlát. Tavaly a Ferrarik beleforogtak még a 20500ba is néhanapján, most pedig 19000 a revlimit. Ez pedig két dolgot jelent: egyfelől a motorok jóval megbízhatóbbak lesznek, hiszen a megbízhatóság a fordulatszám emelésével exponenciálisan csökken, másfelől pedig jóval közelebb lesznek egymáshoz teljesítményben, lévén a teljesítmény a nyomatékgöbe és a fordulatszám segítségével megadott mennyiség. Tehát ha a fordulatszámot egységesíted, maximum a nyomaték az, ami teljesítménykülönbséget hozhat, abban pedig azonos elrendezésű (mindkettő 90 fokos v8) motorok esetén viszonylag nehéz feltalálni a spanyolviaszt: a nyomaték mennyiségét ökölszabályként a hengerűrtartalomból elég jól lehet saccolni atmoszférikus motorok esetén.

kapus 2007.07.29. 11:39:43

Váááá de naiv meg elfogult itt mindenki :)

1. FIA azt mondta bűnös, de nem büntet. EZ BAJ
2. Ha az FIA nem képes betartani a SAJÁT szabályait, AZ NAGYON NAGY BAJ, mert ez ugye egyértelmű precedens, később mindenki csinálhat dolgokat, majd takaróznak vmivel..
3. Hamiltont visszarakták? NEM BAJ (MSC-t is jogosan rakták vissza, Lewist is!)
4. A többi ép kocsit Hamilton mellett nem rakták vissza. EZ A BAJ

5.Írták itt többen h semmire sem megy a McLaren az adatokkal. Ezen akkorát röhögtem h na :) Meg hogy nem használták... Nem kell azt most, vagy a saját kocsin használni, elég a másik ellen...
6. A Ferrari miért nem buktatta le Stepney-t? Stepney miért vitte ki az adatokat? Remélem más is olvasta h Stepneynek baja volt a csapattal, vagyis h nem ő lett a főmufti, amire évek óta várt.. (megsértődött, és ment Coughlan-hez, hogy na megyünk e a Hondához)

Nem bonyolult ez...
Ja és ha még vki elvakult Ferrarisnak tartana: A Ferrari IS használ szabálytalan elemeket.. (ahogy minden élcsapat, hasonlóan mint a dopping, a kis halak elvannak szabályosan -> sosem nyernek, a nagyok csalnakm, és nyernek)


Ja és természetesen én is csak a sok béna cikkből tudok a dolgokról, azokból próbálom összerakni a dolgokat, és ha azt mondják hogy fénymásoló, feleség, stb, akkor csak ebből indulhatunk ki. Persze nekem is hülyén hangzik, de itt NEM EZ A LÉNYEG, hanem: postom elejétől újra... :)

McLarry 2007.07.29. 15:16:52

kapus: a kis trükközéseket nem nevezném csalásnak. Ezeket minden csapat megpróbálja, csak kis csapatok után senki sem kémkedik, senki sem akarja őket lebuktatni. Műszaki megoldások százait próbálják ki, ezek a mind a szabályok határvonalán mozognak, némelyik innen, némelyik túl, némelyik meg éppen határeset. Ha valaki szóvá teszi, a FIA bevizsgálja, aztán mond valamit. Ha szabálytalannak nyilvánítják, akkor kiszedik, pont. Amikor egy csapat lebukik egy trükkel (mint a mozgósúlyos stabilizátor, vagy a rugalmas padlólemez), hirtelen 3-4 csapat is elkezdi lázasan átépíteni az autót.
Akinek ez nem tetszik, nézzen formaautós bajnokságot, ott egyforma autókkal nyomják, csak a beállításokon változtathatnak. A F1 éppen a folyamatos fejlesztésektől lesz izgalmas.
Az ipari kémkedés viszont csalás, akkor is, ha "véletlenül" kapták meg a dokumentációkat. Azzal, hogy elolvasták, elemezték a rivális műszaki megoldásait, már el is követték a csalást, még ha egy csavart sem változtattak a saját autójukon ez alapján. Mint a pókerben: ha (véletlenül is) belelátsz az ellenfeled lapjaiba, már nem tudod úgy folytatni a licitálást, mintha nem ismernéd a lapjait, hiszen ismered, és ezen ha tudnál, se akarnál változtatni.

McLarry 2007.07.29. 15:21:15

Ja, és Hamiltont azért rakhatták vissza, mert nem állt le a motorja, míg a többieké vélhetően igen (valamint jórászt szét is tört rajtuk ez-az). Ha nem így lett volna, biztosan tiltakoztak volna azok a csapatok, akiknek ebből hátrányuk lett.

Kuk@c 2007.07.30. 07:33:20

Szerintem a FIA boldog most! Nézzétek mennyi comment csak itt Mo.-n, mennyi embert foglalkoztat, mennyien fogják megnézni a következő futamot! Reklám reklám, pénz pénz, és máris megy a dolog! EZ az oka az egész balhénak! Aki nem hiszi el, az ébredjen fel, és lásson tovább a saját orránál! :-)
süti beállítások módosítása