HTML

Gondolatok a könnytárból

Történelem blog.

Locations of visitors to this page


My blog is worth $18,629.82
How much is your blog worth?

Friss topikok

  • zimike11: "....Nem vitás, a kis példa rendkívül élesen világít rá hétköznapi nyelvü... (2019.11.29. 22:32) Álljunk meg egy szóra: b*szni
  • ildi4: Az alsó kép nagyon szép! Van egy pont ilyenem. Lehet neki valami értéke? (2018.02.04. 12:16) Buda szabadulása
  • Imrebá: Tiszteletem. Meg tudna valaki mondani nekem, melyik Edward leptetet fak... (2017.09.18. 06:10) Hitvalló Edward
  • Szilárd Hanvay: Nagyon szép ember volt. (2017.05.01. 18:12) Akiért a rózsafüzér szól
  • csaba carmarthen: az alabbi szituacio viszont kereszteny.mandiner.hu/cikk/20150928_tagja_v... (2016.02.10. 01:36) Csalatkozhatatlanság

Címkék

16. sz. (48) 17. sz. (24) 18. sz. (41) 19. sz. (99) 20. sz. (172) afrika (5) angeles (2) anglia (42) casi (3) dilemma (38) életképek (2) életmód (2) eszmetan (19) fidesz kdnp (23) film (24) forma1 (34) franciaország (39) gasztroterror (8) hispánia (21) honismeret (55) humor (2) igazság (68) így látom én (3) itália (20) könyv (18) közel kelet (35) középkor (84) k európa (34) latin amerika (7) magyarország (178) mdf (11) média (33) mediterráneum (25) mszmp (9) mszp (13) művészet (54) nagynap (33) németország (43) nyelv (7) ny európa (24) ókor (21) politika (129) rally (2) sport (97) szdsz (14) szeged (36) szu (24) távol kelet (27) természet (2) történelem (612) tudomány (88) usa (55) vallás (78) világháborúk (54)

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Repülni jó

2007.12.17. 12:00 :: Hellscream

104 éves (1903) a gépi repülés.
A világ első, a levegőnél nehezebb repülőgépe, amely képes volt saját erőforrásával, kontrollált, tartós repülésre pilótájával együtt, a Wright Flyer volt.
E géppel Wilbur és Orville Wright december 17-n négy rövid repülést hajtottak végre Kitty Hawkban. A sikerre jónéhány évet kellett várniuk, hiszen már 1899 óta próbálkoztak ezzel. A sikeres repülés számos kritériuma közül még kettőt teljesített a testvérpár: gépük sebességveszteség nélkül hajtotta végre a repülést, és ugyanolyan magas ponton landolt a szerkezet, mint amilyen magasról indult.
A világ legeslegelső repülését egyébként Orville Wright vitte végbe, ugyanis ő ült először a gépben. Az indítósínről elrugaszkodó gépet 12 másodpercen át tartotta a levegőben, és ez idő alatt 37 métert tett meg. Ezután még három repülésre került sor, a fivérek felváltva pilótáskodtak ekkor már. A leghosszabb távot Wilbur tette meg, hiszen neki 260 méterre sikerült repülnie, 59 másodperc alatt.
A fivérek az 1903-as teszteléssel nem érték be: tovább folytatták kísérletezgetésüket, és 1905-re készültek el az első, gyakorlatban is használható prototípusukkal.
Az 1903-as Wright Flyer könnyű, erős és rugalmas anyagokból készült, és egy négycilinderes motor hajtotta, amelyet a Wright-fivérek terveztek, s daytoni üzemükben állítottak elő. A Wright Flyer fesztávolsága 12,3 méter volt, hossza 6,4 métert tett ki, magassága pedig 2,8 méter volt. Súlya (üresen) 274 kilogramm volt.

1 komment

Címkék: tudomány

A bejegyzés trackback címe:

https://hell.blog.hu/api/trackback/id/tr49264656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

méhészborz 2007.12.17. 14:15:52

Javaslom az évszám javítását.
1905 helyett 1903.
Kösz
süti beállítások módosítása