48 éves lett Luc Besson, francia rendező, forgatókönyvíró, producer, kultuszteremtő. 1983-ban robbant be a filmvilágba Élethalálharc c. filmjével (20 díj). A film főszereplője Jean Reno lett, aki nagy sikerű filmjei zömében szerepelt még. 1985-ben készült Metró-ban fedezte fel Christopher Lambert-et, 1988-ban pedig leforgatta A nagy kékséget, amely rekordbevétellel zárt hazájában. A kultuszfilmben már megmutatkoztak Besson sajátos rendezésének jelei, de igazán a Nikita (1991), majd a Léon a profi (1994) mutatta meg ezeket: lüktető, romantikátlan cselekményszövés, rövid dialógusok, túlzott díszletek és jelmezek, leírhatatlan képi világ, fanyar irónia.
1997-ben az amerikai igényeknek megfelelő Az ötödik elem filmjével hatalmas kasszasikert produkált, és elérte, hogy a legnagyobb hollywood-i filmvállalatok (Columbia) is komolyan vegyék. Ennek köszönhető Jeanne d'Arc - az Orléans-i szűz. Mindkettőben Milla Jovovich a főszereplő, aki akkoriban több volt Bessonnak, mint csak egy színésznő. Az új században már elsősorban nem rendezőként ismert. Még 1998-ban a taxis alapötletéből készült film producere volt, amelynek folytatásában már komolyabb szerepet vállalt. A kevéssé sikerült alkotást a Wasabi követte, majd a Taxi 3, a Yamakasi, A sárkány csókja. Mégis azon filmjei sikeresebbek, amelyekben csak producer, a forgatókönyvbe nem szól bele: Amélie csodálatos élete, 8 nő. Legutóbb egy rajzfilmet rendezett: Arthur és a villangók. Bessont tehát nem lehet leírni, pláne beskatulyázni.
1997-ben az amerikai igényeknek megfelelő Az ötödik elem filmjével hatalmas kasszasikert produkált, és elérte, hogy a legnagyobb hollywood-i filmvállalatok (Columbia) is komolyan vegyék. Ennek köszönhető Jeanne d'Arc - az Orléans-i szűz. Mindkettőben Milla Jovovich a főszereplő, aki akkoriban több volt Bessonnak, mint csak egy színésznő. Az új században már elsősorban nem rendezőként ismert. Még 1998-ban a taxis alapötletéből készült film producere volt, amelynek folytatásában már komolyabb szerepet vállalt. A kevéssé sikerült alkotást a Wasabi követte, majd a Taxi 3, a Yamakasi, A sárkány csókja. Mégis azon filmjei sikeresebbek, amelyekben csak producer, a forgatókönyvbe nem szól bele: Amélie csodálatos élete, 8 nő. Legutóbb egy rajzfilmet rendezett: Arthur és a villangók. Bessont tehát nem lehet leírni, pláne beskatulyázni.