Lement a verseny, új királyt kaptunk Kimi Räikkönen személyében. Schumi után sok alattvaló érezte elárvultnak magát, de nem kellett sokáig várniuk méltó utód ült a trónra.
Kimi mesterhármast produkálva meggyőző fölénnyel vitt mindent. A legjobb körében közel 1 mp-t vert mindenkire, ez mutatja, hogy mekkora tartalék van az autójában. Az új király végképp szétfoszlatott néhány mítoszt maga körül. Nem Jégember ő, inkább jég dupla whiskey-vel, a pezsgőbontása örökké emlékezetes marad. És nem motorgyilkos, nagyon is tud autót vezetni, ha kell spórolni.
Kimi mesterhármast produkálva meggyőző fölénnyel vitt mindent. A legjobb körében közel 1 mp-t vert mindenkire, ez mutatja, hogy mekkora tartalék van az autójában. Az új király végképp szétfoszlatott néhány mítoszt maga körül. Nem Jégember ő, inkább jég dupla whiskey-vel, a pezsgőbontása örökké emlékezetes marad. És nem motorgyilkos, nagyon is tud autót vezetni, ha kell spórolni.
Alonso hozta, amit kellett, a kasztnija nem tűnt versenyképesnek. Feltünően türelmesen autókázott csapattársa mögött, biztosan tudta, hogy a végén Hamilton fog előbb kimenni a boxba (csapatutasításra...), így nem kellett izgulnia. Az angol fantasztikusan mutatkozott be, szinte hiba nélkül, egy remek rajttal, amit mint elismert inkább a kényszer szült, mintsem zsenialitása. Mindenesetre az sokatmondó adat, hogy a leggyorsabb körében alig 1 tizeddel volt Alonsoé mögött.
Heidfeld jó időmérője és rajtja a könnyű kocsijának volt köszönhető (tavaly a nehéz kocsikat favorizálták), de azt senki se várta, hogy Kubica így lenyomja. Végül a német örülhetett, hisz az ő kocsija gond nélkül ért célba (a lengyel váltója ment szét), hatalmas előnnyel a Renault előtt. Kockázatot vállalva az elején ment a lágy gumival, és mikor visszatért (először ő ment ki a boxba) a pályára a keményebbel, sok időt vesztett a nagy forgalomban. Így nagyon megkönnyítette a wokingiak dolgát. Fisichella elég kényelmes versenyt mutatott be, de legalább hiba nélkül, mivel Massa nem tudta leelőzni, nem lehet rosszat mondani rá. Autója végig rendben volt, hozzá kell szokni, hogy idén ennyit tud a Renault.
A várt motorcserén átesett Ferrari szépen jött fel, de még az elején beragadt elődje mögé, ha az nincs, simán meg lett volna a 4. hely, de ez is jó volt. Vicces volt, mikor a finn lekörözte, de aztán visszavette a kört. Kérdés, mennyire lesz megbízható ez az autó a maláj versenyen, hisz nem sokat pihenhetett.
Rosberg valahogy beért a 7. helyre, amivel megelőzte mindkét gyári Toyotát, ami nagy pofon a japánoknak, hiszen ők rajtolhattak előbbről. Az a pillanat, ahogy elment Ralf mellett nagy élmény marad, bár én összehasonlítanám a másik Williams esetével. Ott Wurz rácsukta a kaput a nagy sebességgel érkező Coulthardra, itt Ralf hagyta, hadd menjen el az úrfi, pontot kapott ő is mögötte. Bár kétségtelen, hogy Coulthardé volt a nagyobb hiba. Ralf mögött a másik Toyota érkezett, akinek Fisicoval volt nagy találkozása majdnem, a Renault a box után zavarta le a fűre szabályosan Trullit. A Toyoták több problémával küzdöttek: Trullinak olaja folyt, majd a fékje romlott el, Ralfnak pedig a gumija kopott el túlságosan, így az 1 pontnak is nagyon örültek.
A verseny legnagyobb kérdése, az volt, hogy Kovalainen vajon célba ér-e. A finn talán az összes kanyarban megvizsgálta a füvet kiérdemelve a fűmenő titulust. Nem egyszer hatalmas szerencsével tért csak vissza, nem valószínű, hogy ez sokáig így marad(hat).
Barrichello megóvta a Hondát attól a szégyentől, hogy az időmérő után a versenyen is kikapjon a Honda a Suzukitól, de ez nem sokon múlott. A verseny elején a brazil beszorult Button mögé, aminek leginkább a másik brazil látta kárát, és csak nagy nehezen tudtak elmenni Button mellett. Ha ez a boxig tartott volna, akkor mindketten kaptak volna a fejükre. Az angol ráadásul túl gyors volt a boxban, így csak 15. lett.
Szato egész jó versenyt ment önmagához képest. Egyedül Hamiltont tartotta fel, de az angol enélkül is Alonso mögé került volna. Semmi baleset, semmi döntő hiba, csak így tovább. Webber 13. helye csalódás, ha a hazai pályán ennyi megy, akkor csak szerencsével fog pontot szerezni a Red Bull idén (bár a fő gond a benzintöltésnél volt, amivel 20 mp-t vesztettek). A Spyker pedig még akkor sem. Albers igazolta, hogy Verstappen méltó utóda, Sutil pedig azzal, hogy felöklelte Davidsont, majd nem figyelt a kék zászlóra és ráment a fehér vonalra. talán letudta az idényre a felesleges hibákat. Speed autója túlzott alulkormányzottsága miatt esett ki.
Összességében elég lagymatag verseny volt, de akadt néhány igen emlékezetes pillanat (Coulthard manővere, Rosberg előzése, McLaren box-csalás, Kovalainen fűnyírás).
Heidfeld jó időmérője és rajtja a könnyű kocsijának volt köszönhető (tavaly a nehéz kocsikat favorizálták), de azt senki se várta, hogy Kubica így lenyomja. Végül a német örülhetett, hisz az ő kocsija gond nélkül ért célba (a lengyel váltója ment szét), hatalmas előnnyel a Renault előtt. Kockázatot vállalva az elején ment a lágy gumival, és mikor visszatért (először ő ment ki a boxba) a pályára a keményebbel, sok időt vesztett a nagy forgalomban. Így nagyon megkönnyítette a wokingiak dolgát. Fisichella elég kényelmes versenyt mutatott be, de legalább hiba nélkül, mivel Massa nem tudta leelőzni, nem lehet rosszat mondani rá. Autója végig rendben volt, hozzá kell szokni, hogy idén ennyit tud a Renault.
A várt motorcserén átesett Ferrari szépen jött fel, de még az elején beragadt elődje mögé, ha az nincs, simán meg lett volna a 4. hely, de ez is jó volt. Vicces volt, mikor a finn lekörözte, de aztán visszavette a kört. Kérdés, mennyire lesz megbízható ez az autó a maláj versenyen, hisz nem sokat pihenhetett.
Rosberg valahogy beért a 7. helyre, amivel megelőzte mindkét gyári Toyotát, ami nagy pofon a japánoknak, hiszen ők rajtolhattak előbbről. Az a pillanat, ahogy elment Ralf mellett nagy élmény marad, bár én összehasonlítanám a másik Williams esetével. Ott Wurz rácsukta a kaput a nagy sebességgel érkező Coulthardra, itt Ralf hagyta, hadd menjen el az úrfi, pontot kapott ő is mögötte. Bár kétségtelen, hogy Coulthardé volt a nagyobb hiba. Ralf mögött a másik Toyota érkezett, akinek Fisicoval volt nagy találkozása majdnem, a Renault a box után zavarta le a fűre szabályosan Trullit. A Toyoták több problémával küzdöttek: Trullinak olaja folyt, majd a fékje romlott el, Ralfnak pedig a gumija kopott el túlságosan, így az 1 pontnak is nagyon örültek.
A verseny legnagyobb kérdése, az volt, hogy Kovalainen vajon célba ér-e. A finn talán az összes kanyarban megvizsgálta a füvet kiérdemelve a fűmenő titulust. Nem egyszer hatalmas szerencsével tért csak vissza, nem valószínű, hogy ez sokáig így marad(hat).
Barrichello megóvta a Hondát attól a szégyentől, hogy az időmérő után a versenyen is kikapjon a Honda a Suzukitól, de ez nem sokon múlott. A verseny elején a brazil beszorult Button mögé, aminek leginkább a másik brazil látta kárát, és csak nagy nehezen tudtak elmenni Button mellett. Ha ez a boxig tartott volna, akkor mindketten kaptak volna a fejükre. Az angol ráadásul túl gyors volt a boxban, így csak 15. lett.
Szato egész jó versenyt ment önmagához képest. Egyedül Hamiltont tartotta fel, de az angol enélkül is Alonso mögé került volna. Semmi baleset, semmi döntő hiba, csak így tovább. Webber 13. helye csalódás, ha a hazai pályán ennyi megy, akkor csak szerencsével fog pontot szerezni a Red Bull idén (bár a fő gond a benzintöltésnél volt, amivel 20 mp-t vesztettek). A Spyker pedig még akkor sem. Albers igazolta, hogy Verstappen méltó utóda, Sutil pedig azzal, hogy felöklelte Davidsont, majd nem figyelt a kék zászlóra és ráment a fehér vonalra. talán letudta az idényre a felesleges hibákat. Speed autója túlzott alulkormányzottsága miatt esett ki.
Összességében elég lagymatag verseny volt, de akadt néhány igen emlékezetes pillanat (Coulthard manővere, Rosberg előzése, McLaren box-csalás, Kovalainen fűnyírás).