Bolgár György végre írt valamit, aminek értelme van, sőt igazsága is. Természetesen a kormány védelméről van szó, de egyáltalán nem alaptalanul. Röviden a lényeg:
Az egészségügyi reform esetében nem lehet a lakosság szimpátiáját kiharcolni, mert ez egy olyan szolgáltatás, ahol az azt igénybe vevők nem tudják, hogy milyen minőséget kaptak (szemben pl. a termékeladással). Tehát a beteg nem tudja, hogy őt valóban megfelelően kezelték-e, hogy vajon a legolcsóbb, de hatékony módszerrel történt-e; csak annyit tud, meggyógyult vagy sem, és csupán véleménye lesz ennek gyorsasága felöl. Ez különösen azért problémás, mert nincs semmilyen hatósági szerv, "fogyasztóvédelmi" érdekképviselet, amely ezt felügyelné. Persze ezért jönnének létre a betegbiztosítók, de amig azok komoly eredményt elérnek, bőven lezajlik az újabb választás.
Szóval csinálhat bármit a kormány ez ügyben, a lakosság nem fogja a pozitívumot érezni, mert csak közvetve hat rá, míg a negatívum nagyon is közvetlenül.
Az egészségügyi reform esetében nem lehet a lakosság szimpátiáját kiharcolni, mert ez egy olyan szolgáltatás, ahol az azt igénybe vevők nem tudják, hogy milyen minőséget kaptak (szemben pl. a termékeladással). Tehát a beteg nem tudja, hogy őt valóban megfelelően kezelték-e, hogy vajon a legolcsóbb, de hatékony módszerrel történt-e; csak annyit tud, meggyógyult vagy sem, és csupán véleménye lesz ennek gyorsasága felöl. Ez különösen azért problémás, mert nincs semmilyen hatósági szerv, "fogyasztóvédelmi" érdekképviselet, amely ezt felügyelné. Persze ezért jönnének létre a betegbiztosítók, de amig azok komoly eredményt elérnek, bőven lezajlik az újabb választás.
Szóval csinálhat bármit a kormány ez ügyben, a lakosság nem fogja a pozitívumot érezni, mert csak közvetve hat rá, míg a negatívum nagyon is közvetlenül.