
Időpontot kell kérni, de ha valaki enélkül érkezik, akkor utolsónak, de megvizsgálják. Ez még nem meglepő, de a fülem hallatára küldtek el egy beteget a rendelési idő vége felé, mondván nincs időpontja, míg az utána következőt hellyel kínálták.
Az sem tetszett, hogy miután a dokira kerek 20 percet vártam (mert a szomszéd szobában "intézkedett") vizsgálattal, recepttel, mindennel 3 percet foglalkozott velem a 300 Ft-ért. Ez 6000 Ft-os órabér ugyebár, ami neki csak fizetés-kiegészítés...
A várakozás alatt 4 asszisztenst láttam amint az unalom különböző fázisait mutatják be. Szóval a betegfelvételen levő kettővel együtt 6 asszisztens jutott az egyszem doktornőre. Ami persze az ő dolga, csak azt nem értettem, miért nem ultiztunk akkor legalább.
Az jutott hát eszembe, hogy ha ennyire ráérnek, akkor miért nem lehet azt megcsinálni, hogy felvegyék a betegek adatait addig, amíg az előzőt kivizsgálja a doki. Minden adott ehhez: szabad asszisztens, gép, elkülönített váró. Csak az akarat hiányzik, hogy tegyenek az orvosok is valamit azért, hogy a beteg jobban érezze magát.
Egyáltalán, az orvosok mindig azt érzékeltetik, hogy ők nem egy szimpla szolgáltatást végeznek, hanem megoldják a mi legnagyobb gondjainkat, amiért nekünk tisztelni kell őket, jóindulattal viseltetni irántuk, türelemmel kibírni bármit és persze jattolni.
Ha az egészségügyi reform csak azt eléri, hogy az orvosok valóban a betegekért lesznek, ha a társadalom végre csak egy fontos szolgáltatásnak fogja tartani az orvoslást, akkor már megérte. De én ebben nem hiszek...