A KRESZ tipikus példája annak, hogy a lakosság nem hajlandó betartani a rossz(nak vélt) szabályokat, ha azt könnyen megszeghetik. A városi közlekedés a bűnözés melegágya. Emiatt már a legkisebbek is megtanulják, hogy a szabályt csak akkor kell betartani, ha úgy gondoljuk hasznunkra van.
Ez persze nem azt jelenti, hogy minden városlakó bűnöző, csupán azt, hogy jobban elősegíti a kialakulását. Ám ennek is van egy felsőbb oka. Ti. miért jellemzőbb nyugaton a szabálykövető sofőr. A kommunista félévszázad tehet erről is (nem kell a török időkig visszamenni). Akkor tanulta meg a lakosság, hogy a szabályok csupán a vezetés agyszüleményei, nem a mi érdekünkben vannak. Ráadásul Kádár arra nevelt, hogy ha már ilyen a vezetés, legalább elnézi a kisebb kihágásokat (kis fusi, kis lopás, kis csalás, kis ellenzékiség). A közlekedési szabályok áthágása ilyen légkörben magától értetődő.
Ez persze nem azt jelenti, hogy minden városlakó bűnöző, csupán azt, hogy jobban elősegíti a kialakulását. Ám ennek is van egy felsőbb oka. Ti. miért jellemzőbb nyugaton a szabálykövető sofőr. A kommunista félévszázad tehet erről is (nem kell a török időkig visszamenni). Akkor tanulta meg a lakosság, hogy a szabályok csupán a vezetés agyszüleményei, nem a mi érdekünkben vannak. Ráadásul Kádár arra nevelt, hogy ha már ilyen a vezetés, legalább elnézi a kisebb kihágásokat (kis fusi, kis lopás, kis csalás, kis ellenzékiség). A közlekedési szabályok áthágása ilyen légkörben magától értetődő.