
Kár, mert Hamilton történelmi győzelme enélkül is bekövetkezett volna, és akkor arról szólna minden, hogy Hamilton végre győzött és a vb legfőbb esélyese lett. Így azonban hozzá kell tenni, hogy azért nyert, mert az első kanyarban szépen verte vissza Heidfeld támadását és roppant szerencsés boxtaktikája volt, mint Heidfeldnek. Ők ugyanis a safety car (SC) előtt jöttek ki kereket cserélni, amiről később kiderült, hogy döntő volt. Wurz persze náluk is nagyobb mázlista, hiszen a 19. helyről pontot sem szerzett volna, nemhogy hatot. Wurznak ugyanis csak egyszer kellett kiállnia, mert hamar a másik keverékű gumit tették fel, így nem kellett a végén csak emiatt kiállnia. Barrichello ugyanis emiatt vesztette el 3. helyét, és lett ehelyett 12.
Negyedik Kovalainen lett, aki hasonló futamon volt túl, ő az utolsó helyről jött így fel, ám mivel Briattore is szereti a több kiállást, lemaradt a dobogóról. Kimi lett az ötödik, aki sokat hibázott, de kétségtelenül pechesen érintette a sok SC-szakasz. Egyik hibája miatt Szato megelőzte, és ő képtelen volt visszaelőzni (mint korábban Rosberget). Ez Alonso esetében volt különösen figyelemre méltó, aki, amikor hátra került, sorra előzgetett (ekkor mente a körrekordot).
Szato lett a hatodik, aki remekül menve a legvégén megelőzte Ralfot és Alonsot is. Ralf csak azért nem ment el a spanyol mellett, mert figyelnie kellett Webberre. Az ausztrál egyébként sokat hibázott, enélkül pontot szerzett volna. A mezőny végén Rosberg, Davidson és a már említett Barrichello érkezett.
Alonso a futamon megint rohamot kapott. Két éve ezen a pályán szintén ez történt, akkor is az zavarta, hogy csapattársa előtte van, most is... Persze a különbség lényeges, hiszen akkor a falhoz vágta a kocsit, most csupán háromszor csúszott ki ugyanabban a kanyarban, ahol szerencséjére nem volt fal.
A SC négyszer jött be, hogy teljesen átalakítsa a futamot, és a versenyszabályzatról alkotott pozitív hitet. A futam elején Speed felöklelte Wurzot és kiállni kényszerült, ám az osztrák hátsó szárnyát is megrongálta. Emiatt még nem kellett behívni a SC-t, és Wurz is csak 1 mp-cel lassult körönként, ami elég volt a harmadik helyre. Sutil azonban Albers-szel "karöltve" csapódott a falnak, előbbi jobban, ezért a SC-t be kellett hívni. Alonso és Rosberg ekkor jött be a boxba, így számukra remekül jött Sutil bénázása. Ám megkapták a büntetésüket (10 mp. a boxban), mivel ezen évtől a SC első körében a boxot lezárják. Alonso 4 helyet vesztett a kiállással, amit azonnal visszaszerzett, ám tizet a büntetéssel.
Trulli a SC alatt megelőzte Kubicát, aki a SC kimenetelével rögtön előzni próbált, ám hatalmas balesetet szenvedett. A mezőny körökre ismét a SC mögé sorakozott fel. Kubica autójából szinte semmi sem maradt a koporsón kívül. Kubica lábtörést szenvedett.
Trullit tette miatt nem vonták felelősségre. Nem sokkal ezután Rosberg Trullival páros pörgést mutatott be, amiből a finn-német csak nehezen tudott visszatérni, ezért nem szerzett pontot. Trulli nem sokkal később egy következő SC alatt, amit Albers sajátos szereplési vágya miatt kellett elrendelni, a boxból kijőve egyszerűen a falnak ment.
Időközben Coulthard is feladta a versenyt, elfogyott az amúgy is gyengélkedő autója. Davidson pedig úgy állt ki a boxba, hogy nem kellett volna még (elfékezte magát a box előtti kanyarban, így inkább kiállt), ezért elég sokáig tartott, amíg egyáltalán foglalkozni kezdtek vele. Szato is kiállt, és a szerelők az ő cseréjét is elrontották. Kimi örülhetett ennek, de ez csak a végén derült ki.
Massa és Fisichella a SC alatt kigyulladt piros lámpát figyelmen kívül hagyta. A szabály értelmében ugyanis a SC boxkijáró előtti elhaladásakor kigyúl a piros lámpa, ami miatt nem lehet kijönni. Ezt hagyta figyelmen kívül a két pilóta. Trulli szintén ezt tette, ráadásul ekkor előzte meg a lengyelt, de ezt az előzést, noha a SC alatt nem lehet előzni, még csak nem is vizsgálták, mert a boxban történt, ami kivétel. Kubica ugyanis meglátta, hogy piros a lámpa, lefékezett, míg Trulli mögötte nem. A lámpa azonban ekkor váltott zöldre, így Trulli lendületből elment a lengyel mellett a boxkijáróban. Kimi szintén így tett Liuzzival. A szabály elég nyilvánvalóan igazságtalan és ostoba, hiszen Alonsoék aztán jöttek a boxba, hogy a SC bejött, hogy így szerezzen magának előnyt, míg Massáék akkor jöttek ki, amikor az engedélyezett volt, ám pirosat kaptak, aminek figyelmen kívül hagyásával csupán pár mp-es előnyt szereztek. Előbbiért 10 mp-es kiállás, utóbbiért kizárás a szabály. Kubica azzal, hogy betartotta a szabályt egy helyet veszített, hiszen nyilvánvaló, hogy Trulli nem törődött a piros jelzéssel, mielőtt megelőzte.
Button egyébként nem tudott elrajtolni. Váltóhiba miatt esett ki.

Szato lett a hatodik, aki remekül menve a legvégén megelőzte Ralfot és Alonsot is. Ralf csak azért nem ment el a spanyol mellett, mert figyelnie kellett Webberre. Az ausztrál egyébként sokat hibázott, enélkül pontot szerzett volna. A mezőny végén Rosberg, Davidson és a már említett Barrichello érkezett.
Alonso a futamon megint rohamot kapott. Két éve ezen a pályán szintén ez történt, akkor is az zavarta, hogy csapattársa előtte van, most is... Persze a különbség lényeges, hiszen akkor a falhoz vágta a kocsit, most csupán háromszor csúszott ki ugyanabban a kanyarban, ahol szerencséjére nem volt fal.
A SC négyszer jött be, hogy teljesen átalakítsa a futamot, és a versenyszabályzatról alkotott pozitív hitet. A futam elején Speed felöklelte Wurzot és kiállni kényszerült, ám az osztrák hátsó szárnyát is megrongálta. Emiatt még nem kellett behívni a SC-t, és Wurz is csak 1 mp-cel lassult körönként, ami elég volt a harmadik helyre. Sutil azonban Albers-szel "karöltve" csapódott a falnak, előbbi jobban, ezért a SC-t be kellett hívni. Alonso és Rosberg ekkor jött be a boxba, így számukra remekül jött Sutil bénázása. Ám megkapták a büntetésüket (10 mp. a boxban), mivel ezen évtől a SC első körében a boxot lezárják. Alonso 4 helyet vesztett a kiállással, amit azonnal visszaszerzett, ám tizet a büntetéssel.
Trulli a SC alatt megelőzte Kubicát, aki a SC kimenetelével rögtön előzni próbált, ám hatalmas balesetet szenvedett. A mezőny körökre ismét a SC mögé sorakozott fel. Kubica autójából szinte semmi sem maradt a koporsón kívül. Kubica lábtörést szenvedett.
Trullit tette miatt nem vonták felelősségre. Nem sokkal ezután Rosberg Trullival páros pörgést mutatott be, amiből a finn-német csak nehezen tudott visszatérni, ezért nem szerzett pontot. Trulli nem sokkal később egy következő SC alatt, amit Albers sajátos szereplési vágya miatt kellett elrendelni, a boxból kijőve egyszerűen a falnak ment.

Időközben Coulthard is feladta a versenyt, elfogyott az amúgy is gyengélkedő autója. Davidson pedig úgy állt ki a boxba, hogy nem kellett volna még (elfékezte magát a box előtti kanyarban, így inkább kiállt), ezért elég sokáig tartott, amíg egyáltalán foglalkozni kezdtek vele. Szato is kiállt, és a szerelők az ő cseréjét is elrontották. Kimi örülhetett ennek, de ez csak a végén derült ki.
Massa és Fisichella a SC alatt kigyulladt piros lámpát figyelmen kívül hagyta. A szabály értelmében ugyanis a SC boxkijáró előtti elhaladásakor kigyúl a piros lámpa, ami miatt nem lehet kijönni. Ezt hagyta figyelmen kívül a két pilóta. Trulli szintén ezt tette, ráadásul ekkor előzte meg a lengyelt, de ezt az előzést, noha a SC alatt nem lehet előzni, még csak nem is vizsgálták, mert a boxban történt, ami kivétel. Kubica ugyanis meglátta, hogy piros a lámpa, lefékezett, míg Trulli mögötte nem. A lámpa azonban ekkor váltott zöldre, így Trulli lendületből elment a lengyel mellett a boxkijáróban. Kimi szintén így tett Liuzzival. A szabály elég nyilvánvalóan igazságtalan és ostoba, hiszen Alonsoék aztán jöttek a boxba, hogy a SC bejött, hogy így szerezzen magának előnyt, míg Massáék akkor jöttek ki, amikor az engedélyezett volt, ám pirosat kaptak, aminek figyelmen kívül hagyásával csupán pár mp-es előnyt szereztek. Előbbiért 10 mp-es kiállás, utóbbiért kizárás a szabály. Kubica azzal, hogy betartotta a szabályt egy helyet veszített, hiszen nyilvánvaló, hogy Trulli nem törődött a piros jelzéssel, mielőtt megelőzte.
Button egyébként nem tudott elrajtolni. Váltóhiba miatt esett ki.