A finn megnyerte a harmadik futamát is idén, ezzel ebben vezet vetélytársai előtt, azonban nem ez számít, hanem a gyűjtött pontok száma, amelyben Hamilton 18, Alonso 6 ponttal előzi meg - még. A tegnapi időmérő valószínűsítette, hogy Hamilton csak a kevés benzin miatt nyerte el a pole-t, ami a futam alatt tökéletesen igazolódott is. A Ferrari jóval gyorsabb volt, ami részben amiatt történt, hogy a Ferrari nem fogyasztotta el oly hamar a gumikat, mint a McLaren. Másrészt egy új találmány miatt, amit a kerékre tesznek fel. Ez segíti a fékek hűtését és kicsit csökkenti a légellenállást.
Kimi az első box után megverte Hamiltont, a második után Alonsot, könnyedén nyert is, csupán a riporterek nem tudták felfogni, mi is történik (megjegyzem a jövőben nem foglalkozom velük, ma végképp bebizonyították, hogy szinte semmit sem értenek a versenyből a legnyilvánvalóbb dolgokat leszámítva).
Alonso taktikáját az első boxnál módosították, de ez is kevés volt. Az elején a kevesebb benzinnel Hamilton, majd a következő szakaszban Alonso tartotta fel egy kicsit a finnt, ebből a spanyol jött ki jobban, és meggyőző előnnyel lett második. Az angol a második etapban a több benzin és rosszabb gumi keverékkel elvesztette esélyét a második helyre. Hamilton legemlékezetesebb tette a boxban történt. Hamarabb indult el ugyanis a kelleténél, ám azonnal megállt, így csupán pár másodpercet vesztett, nem ért véget a futamja, mint legutóbb Albers-nek.
Massa "csak" ötödik lett, ugyanis a rajnál lefulladt és a boxból eredt a mezőny után. Ehhez képest viszont igazán bravúros az eredménye, hiszen Alonso legutóbb a 10. helyről indulva is csak 7. lett. Kubicát a végén nem tudta megelőzni, a lengyel ismét szépet ment, a hatodik természetesen így Heidfeld lett. A két Renault szerzett még pontot, a finn a többet. Mindketten elégedetlenek, hiszen a verseny folyamán voltak előrébb is, de a külső szemlélő nem lepődik meg, hogy a BMW még mindig jobb náluk. A finn arról panaszkodott, hogy autója a verseny második felére sokat vesztett sebességéből a kanyarokban, míg az olasz szintén a keményebb gumikra panaszkodott.
A két Honda egykiállásos taktikát alkalmazott, de mivel kevesen estek ki előlük, csupán a 9-10. hely lett az övék, mostanában nem meglepő módon a brazil végzett előrébb. Coulthard elismerte, hogy követett el hibákat (amelyeket látni nem lehetett), de a kocsi túlkormányzott és rosszul kiegyensúlyozott volt, de legalább a váltója nem ment tönkre. Rosberg ismét bebizonyította, hogy sokkal jobb, mint osztrák csapattársa, ám ez most csak egy helyet jelentett. Ennek oka, hogy nem tudta Coulthardot leelőzni (emlékezetes pillanat volt, amikor összeért autójuk). Szato és Albers zárja a sort.
Liuzzi egy semmire sem jó helyről esett ki, bosszantó módon váltóhiba miatt. Speed Wurznak ment neki és csak ő bánta. Sutil motorja felforrt, Davidson problémája nem ismert, míg a két Toyota valahogy szintén feladta. Trullié szép lassan fogyott el, Ralf pedig a boxban szólt, hogy nézzék meg a bal elsőt, mert problémás, mire az egész kóceráj elromlott, noha Ralf szerezhetett volna pontot. Webber kasztnija pedig egyik pillanatról a másikra teljességgel megszűnt működni ("próbáltam menni, de nem volt gáz, kormányzás, váltó, egyszerűen semmi").
Alonso taktikáját az első boxnál módosították, de ez is kevés volt. Az elején a kevesebb benzinnel Hamilton, majd a következő szakaszban Alonso tartotta fel egy kicsit a finnt, ebből a spanyol jött ki jobban, és meggyőző előnnyel lett második. Az angol a második etapban a több benzin és rosszabb gumi keverékkel elvesztette esélyét a második helyre. Hamilton legemlékezetesebb tette a boxban történt. Hamarabb indult el ugyanis a kelleténél, ám azonnal megállt, így csupán pár másodpercet vesztett, nem ért véget a futamja, mint legutóbb Albers-nek.
Massa "csak" ötödik lett, ugyanis a rajnál lefulladt és a boxból eredt a mezőny után. Ehhez képest viszont igazán bravúros az eredménye, hiszen Alonso legutóbb a 10. helyről indulva is csak 7. lett. Kubicát a végén nem tudta megelőzni, a lengyel ismét szépet ment, a hatodik természetesen így Heidfeld lett. A két Renault szerzett még pontot, a finn a többet. Mindketten elégedetlenek, hiszen a verseny folyamán voltak előrébb is, de a külső szemlélő nem lepődik meg, hogy a BMW még mindig jobb náluk. A finn arról panaszkodott, hogy autója a verseny második felére sokat vesztett sebességéből a kanyarokban, míg az olasz szintén a keményebb gumikra panaszkodott.
A két Honda egykiállásos taktikát alkalmazott, de mivel kevesen estek ki előlük, csupán a 9-10. hely lett az övék, mostanában nem meglepő módon a brazil végzett előrébb. Coulthard elismerte, hogy követett el hibákat (amelyeket látni nem lehetett), de a kocsi túlkormányzott és rosszul kiegyensúlyozott volt, de legalább a váltója nem ment tönkre. Rosberg ismét bebizonyította, hogy sokkal jobb, mint osztrák csapattársa, ám ez most csak egy helyet jelentett. Ennek oka, hogy nem tudta Coulthardot leelőzni (emlékezetes pillanat volt, amikor összeért autójuk). Szato és Albers zárja a sort.
Liuzzi egy semmire sem jó helyről esett ki, bosszantó módon váltóhiba miatt. Speed Wurznak ment neki és csak ő bánta. Sutil motorja felforrt, Davidson problémája nem ismert, míg a két Toyota valahogy szintén feladta. Trullié szép lassan fogyott el, Ralf pedig a boxban szólt, hogy nézzék meg a bal elsőt, mert problémás, mire az egész kóceráj elromlott, noha Ralf szerezhetett volna pontot. Webber kasztnija pedig egyik pillanatról a másikra teljességgel megszűnt működni ("próbáltam menni, de nem volt gáz, kormányzás, váltó, egyszerűen semmi").