HTML

Gondolatok a könnytárból

Történelem blog.

Locations of visitors to this page


My blog is worth $18,629.82
How much is your blog worth?

Friss topikok

  • zimike11: "....Nem vitás, a kis példa rendkívül élesen világít rá hétköznapi nyelvü... (2019.11.29. 22:32) Álljunk meg egy szóra: b*szni
  • ildi4: Az alsó kép nagyon szép! Van egy pont ilyenem. Lehet neki valami értéke? (2018.02.04. 12:16) Buda szabadulása
  • Imrebá: Tiszteletem. Meg tudna valaki mondani nekem, melyik Edward leptetet fak... (2017.09.18. 06:10) Hitvalló Edward
  • Szilárd Hanvay: Nagyon szép ember volt. (2017.05.01. 18:12) Akiért a rózsafüzér szól
  • csaba carmarthen: az alabbi szituacio viszont kereszteny.mandiner.hu/cikk/20150928_tagja_v... (2016.02.10. 01:36) Csalatkozhatatlanság

Címkék

16. sz. (48) 17. sz. (24) 18. sz. (41) 19. sz. (99) 20. sz. (172) afrika (5) angeles (2) anglia (42) casi (3) dilemma (38) életképek (2) életmód (2) eszmetan (19) fidesz kdnp (23) film (24) forma1 (34) franciaország (39) gasztroterror (8) hispánia (21) honismeret (55) humor (2) igazság (68) így látom én (3) itália (20) könyv (18) közel kelet (35) középkor (84) k európa (34) latin amerika (7) magyarország (178) mdf (11) média (33) mediterráneum (25) mszmp (9) mszp (13) művészet (54) nagynap (33) németország (43) nyelv (7) ny európa (24) ókor (21) politika (129) rally (2) sport (97) szdsz (14) szeged (36) szu (24) távol kelet (27) természet (2) történelem (612) tudomány (88) usa (55) vallás (78) világháborúk (54)

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Megy a gőzös

2007.07.15. 12:00 :: Hellscream

161 (1846) éve indult el a vasúti közlekedés hazánkban.
Az első vonal a Pest-Vác szakasz volt, amelyet következő évben a Pest-Szolnok követett. A 34 km hosszú vasút építtetője az Ullmann Móric által alapított Magyar Középponti Vasúttársulat volt. Az avatáson megjelent előkelőségekkel a két (természetesen Pest és Buda nevet viselő) mozdony 35 km/h sebességgel száguldott Vácig. A személykocsikban ekkor még nem volt üvegablak, világítás és fűtés. Ezzel Magyarország lett a 11. európai állam, amely rendelkezett gőzvasúti közlekedéssel.
Az első állandó közforgalmú lóvasút kiépítése ezzel párhuzamosan haladt. Pozsony és Nagyszombat között 1846. június 1-n fejeződött be az építkezés, de rendszeres forgalom megindulása csupán november 1-n kezdődött. A lóvasút alépítményét már úgy méretezték, hogy az később a gőzvasút számára is alkalmas legyen. Az egyvágányú pályán a személyszállítás 16 km/h, az árúszállítás 8 km/h átlagos sebességgel haladt.

Szólj hozzá!

Címkék: történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://hell.blog.hu/api/trackback/id/tr38117884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása