HTML

Gondolatok a könnytárból

Történelem blog.

Locations of visitors to this page


My blog is worth $18,629.82
How much is your blog worth?

Friss topikok

  • zimike11: "....Nem vitás, a kis példa rendkívül élesen világít rá hétköznapi nyelvü... (2019.11.29. 22:32) Álljunk meg egy szóra: b*szni
  • ildi4: Az alsó kép nagyon szép! Van egy pont ilyenem. Lehet neki valami értéke? (2018.02.04. 12:16) Buda szabadulása
  • Imrebá: Tiszteletem. Meg tudna valaki mondani nekem, melyik Edward leptetet fak... (2017.09.18. 06:10) Hitvalló Edward
  • Szilárd Hanvay: Nagyon szép ember volt. (2017.05.01. 18:12) Akiért a rózsafüzér szól
  • csaba carmarthen: az alabbi szituacio viszont kereszteny.mandiner.hu/cikk/20150928_tagja_v... (2016.02.10. 01:36) Csalatkozhatatlanság

Címkék

16. sz. (48) 17. sz. (24) 18. sz. (41) 19. sz. (99) 20. sz. (172) afrika (5) angeles (2) anglia (42) casi (3) dilemma (38) életképek (2) életmód (2) eszmetan (19) fidesz kdnp (23) film (24) forma1 (34) franciaország (39) gasztroterror (8) hispánia (21) honismeret (55) humor (2) igazság (68) így látom én (3) itália (20) könyv (18) közel kelet (35) középkor (84) k európa (34) latin amerika (7) magyarország (178) mdf (11) média (33) mediterráneum (25) mszmp (9) mszp (13) művészet (54) nagynap (33) németország (43) nyelv (7) ny európa (24) ókor (21) politika (129) rally (2) sport (97) szdsz (14) szeged (36) szu (24) távol kelet (27) természet (2) történelem (612) tudomány (88) usa (55) vallás (78) világháborúk (54)

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Csak szülni ne kelljen!

2007.08.10. 22:51 :: Hellscream

Országunk egyik legfőbb problémája, hogy csekély a népszaporulat, nem születik elég gyermek. Különféle magyarázat született már erre a pesszimista magyarságtól a szegénységen át a lustaságig. A valóság azonban az, hogy csak kevéssel vagyunk az európai átlag alatt, ez pedig alapvetően egy dolog miatt van: a hazai egészségügy.
Noha sok érintett szereti hangoztatni, hogy milyen jók a magyar mutatók a születéssel kapcsolatos statisztikai adatokban, az igazság az, hogy még a mutatók sem jók, a gyakorlat pedig különösen nem. Röviden: arról van szó, hogy nem kevés kismamának veszik el a kedvét ill. lehetőségét egy újabb gyermek vállalásától. A szülészeten, mint a többi osztályon is, nem a páciens számít, hanem az, hogy minél terheltebbnek mutassák az adott osztályt ill. minél több pénzt tudjanak kiszedni az illetőtől. Ezért mindenféle hivatkozással igyekeznek benntartani a kismamákat, hogy aztán mutathassák az ágykihasználtsági statisztikát (általában veszélyeztetettség miatt tartják benn, ahol aztán semmilyen plusz vizsgálatot sem végeznek). Mindenféle rémisztő lehetőséggel riogatják a családtagokat (persze az orvosi műhibákról hallgatnak, holott az a legkomolyabb veszély), hogy minél több pénzt húzzanak ki belőlük (de legalábbis megjelenik a főorvos és beleszól csak azért, hogy neki is jattoljanak). Mindenféle apró indokkal (ami ha nincs, akkor kreálnak) császároznak és felesleges szenvedésnek teszik ki a kismamákat. Miközben semmi érdemleges sem történik, hiszen az illetőnek semmi baja - csak persze ezt hitetik el vele. A kismamák egy részének ezzel örökre elveszik kedvét a további szüléstől, hiszen a több hetes stressz, az átverés és kihasználás nem sok jót szül...

42 komment

Címkék: honismeret

A bejegyzés trackback címe:

https://hell.blog.hu/api/trackback/id/tr41137259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kymco 2007.08.11. 14:10:11

Három gyermek apja vagyok, a legkisebb 3 és fél hónapos, de semmi ilyet nem tapasztaltam... ellenben azt igen, hogy a szülésünk hónapjában (április) még a kórház sem tudta megmondani, hogy "ingyen" szülhetünk-e nála (milyen szerencse, hogy a szülésig eljutott hozzájuk is az infó), és heteken keresztül egymásnak ellentétesen nyilatkoztak a kormányzat proinensei... Nos nekem ez vette el alapvetően a kedvem...

tropológus 2007.08.11. 14:49:32

Ez az írás egy nagy közhelytár. Mind a terhesgondozás, mind a szülés ideje alatt a lehető leggondosabb ellátást kaptuk, pedig nem csúsztattunk borítékot (nem is célozgatott rá az orvosunk). A szülés nagyon nehéz volt, a személyzet mégsem forszírozta a császármetszést, ellenben jöttek, amikor kértük, és a lehetőségekhez mérten teljesítették is a kéréseinket (apás szülés volt). Nem tudom, milyen okból, előzményekkel született meg az írás, de a benne foglaltak durva és túlzó általánosítások.
Mondom ezt úgy, hogy tudom és elismerem, hogy vannak a fentiekre rímelő esetek! Azért az se volt semmi, hogy amikor elkerülhetetlenné vált nálunk a császármetszés (20 óra vajúdás, kimerültség és kezdődő láz), akkor nem volt elég műtősruha...

Habakukk 2007.08.11. 15:07:07

10 napja szültem kisvárosi kórházban, nemhogy benntartani nem igyekeztek, a 4. napon szabályosan \"lapátra tettek\", mert aznap éjjel 2 szülő nő cuccait egy ágyra tudták csak letenni! (eredetileg csak másnap akartak kiengedni, mert a baba egyik szűrővizsgálata még hátravolt) A személyzet jó része nagyon kedves és lelkiismeretes volt, más kérdés, hogy annyira kevesen vannak a leépítések miatt, hogy az már egyértelműen a munkavégzés rovására megy. Pl. 1 nővér a csecsemőosztályon - gondolom neki is menni kell időnként wc-re stb, ki vigyáz addig a babákra? Császárt még annak is nagyon nehéz kijárnia, aki direkt úgy szeretne szülni. Nincs sebészcérna, műtősruha, infúzió, életlenek a szikék, ollók, és a kórházi koszt épp csak az éhenhalástól ment meg...

apaanyagyerekek 2007.08.11. 15:48:37

még szerencse, hogy pécsen a megyei kórházban ezekről nem tudnak :D ha problémáid adódnak a szülészetekkel, akkor csakis ide jelentkezz - kigyógyítanak belőle! ennél klasszabb helyet nemigen találsz! néhány hete szültünk ott és lenyűgözött a társaság!

az is igaz, h itt se nagyon tudják mit hoz a holnap az összevonások miatt...

kk 2007.08.11. 16:00:34

Öröm (persze csak átvitt értelemben) számomra, hogy más is így vélekedik! Én rettegek egy újabb terhességtől/szüléstől!Epekedve vártuk az első gyerekünket. Minden rendben ment mindaddig, míg a szülészetre be nem mentünk szülni. Még ott is elfogadtuk a balkáni körülményeket. Mi mást tehettünk volna? Aztán szinte ketten a férjemmel megszültük a gyereket, mivel senki felénk se nézett(5 szülő nőre 1 szülésznő volt...).Aztán a kitolásra érkezett meg az orvos, akihez 9 hónapig jártam és nekemesett mint egy hentes. Kíméletlenül, szó nélkül szúrt, vágott, kapart, varrt stb.Addig elviselhető volt minden, míg a doki hozzám nem nyúlt. Utána 8 hétig úszógumin ültem és fogadkoztam, hogy soha többé gyerek! A fiam egyke lesz.Míg a kórházban voltunk senki felénk nem nézett napokig, mivel hétvége volt. Persze így másfél év után tervezgetek, de nem tudom merre induljak orvost, kórházat keresni.

buddha 2007.08.11. 16:48:05

Három fiú édesanyja vagyok, és nem tudom elhinni, hogy a fenti sorok írója komolyan gondolja eszmefuttatását.
Én személy szerint szültem egyszer a régi rendszerben, egyet valahol a régi és az új között félúton, egyet pedig három éve.
Mindhárom fiam más kórházban, más orvosnál, más-más körülmények között.
Gondolom, ezen tapasztalatok birtokában nyugodtan levonhatom a végkövetkeztetést: nem a fizikai körülményekben, hanem az anyák fejében kell keresni annak az okát, hogy miért vállalnak egyre kevesebben egyre kevesebb gyermeket.
És még egy utolsó megjegyzés: nagyanyám 5 gyermeket hozott a világra és nevelt fel. A legkisebbet - édesanyámat - a háború ideje alatt hordta ki és szülte meg. Ő vajon a kiváló fizikai körülmények és a fantasztikus egészségügyi közállapot hatására mert vállakozni erre?

ge 2007.08.11. 17:24:59

Két gyermek édesanyja vagyok. Izgatottan vártam első gyermekem érkezését, terhességem minden percét élveztem, a nagy nap, a "kedves" szülésznő miatt mégis rémálommá változott. Legalábbis a fogadott orvosom érkezéséig. "Fog ez még jobban is fájni. Ne mocorogjon már, mert összekeni a lepedőt!" és hasonló kedves mondatokkal "segített" a vajúdásban. Kikadt, hogy nem aludhat éjszaka, miért épp akkor szülök. Pedig másfél óra alatt világra jött a kisbabám. Második terhességemet is élveztem az elsőhöz hasonlóan, de a szüléstől, az újabb kiszolgáltatott, megalázó helyzettől rettegtem, már az otthonszülésen gondolkoztam. Fogadott orvosom másik intézménybe ment, én mentem utána és ismét nála szültem. Életem legszebb napja volt. Mindenki kedves volt, segítőkész, udvarias. Bíztattak és dicsértek. A két kórház személyzetének mentalitása teljesen eltérő volt. Sok múlik azon, hogy ki milyen szülésznőhöz kerül és mennyire jó az orvosa. Ha az ember nem akar csalódni, az általában pénzbe kerül.

Vadóc9 (törölt) 2007.08.11. 18:27:25

ge ! Te sem gondolod komolyan,hogy az emberséges bánásmód pénz függvénye kell,hogy legyen.Az az orvos adja vissza a diplomályát aki nem veszi komolyan a hivatását.

Ozzy Osbourne 2007.08.11. 19:16:51

Egy kollágának oxigénhiányosan született a gyereke ugy hogy az anyuka a sajat korházában szült. Mivel ott dolgozott. Az orvos a sajat kolléganőjét nem volt hajlandó gondosabban kezelni hiába mondta a csaj hogy szerinte tulhordta mar es nezzek mar meg jobban. Ez lett beleőle.

honeva 2007.08.11. 19:59:05

Nehogy már azért ne szaporodj, mert ilyen-olyan a szülészné és/vagy az orvos! Ennél sokkal egyszerűbb és őszintébb, hogy nem és kész. Csak, mert nekem/nekünk így is jó, sőt jobb. Ez teljesen érthető magatartás, de az egészségügyre fogni - több gyerekkel kevesebbet lehet fogyasztani - mégiscsak túlzás. Nekem is vegyes tapasztalataim vannak a négy gyerekem világrahozásának körülményeivel kapcsolatban, de azt elmondhatom, hogy az újabb és újabb döntésünkben egyszer sem játszott szerepet, hogy milyen nagyszerű hely a szülőszoba, és hogy szeretnek ott minket :-)!

Csíkos 2007.08.11. 20:18:55

Sajnálom, ha ilyen tapasztalataid vannak, és mindenki mást is, akinek hasonlók jutottak. Mi márciusban szültünk és csudajó volt, az orvos empatikus, a szülésznő ügyes és gyors, a személyzet többi tagja megértő. Egyet fájlaltam, hogy nem az "alternatív" szülőszéken veselkedtem neki, de hát ott más szült éppen. Ja, és harmadik nap hazaküldtek volna, ha nem akarok maradni még pár napot, mivel problémamentesek voltunk. Szóval kórháza és orvosa-szülésze válogatja, - mélységes együttérzésem, ha nagyon keserves élmények jutnak, a következő nekifutáshoz ez esetben nyilván keresni kell másik orvost-kórházat. Szerintem sem ez a népességfogyás fő oka.

Kacsa 2007.08.11. 20:30:54

Szerintem SEMMI nem pénzkérdés! Ha valaki emberséges, korrekt, szakmájához értő, és megbízható, az akkor is jól végzi a dolgát, ha 80ezret keres és akkor is ha 300-at. Sok embernek vannak gondjai a munkahelyén, a kérdés az, hogy akarja e csinálni, vagy nem. A gyerekkérdésről annyit, hogy a fiam születésekor a választott orvosom megérkezéséig se orvos, se szülésznő a közelembe sem jött, mert kicsi volt a hasam!!!!!! Egy óra múlva megszültem a 3 kilós fiamat, és boldog voltam! Ha egy erdőszélén szültem volna meg, az sem tett volna kevésbé boldoggá...Egyébként egy fillért nem adtam senkinek, és ezt előre közöltem mindenkivel. A nők kedvét semmi nem veszi el a szüléstől, csak nem akarnak szülni!!!!

Zsozso&Andi 2007.08.11. 21:29:19

Az általánosítás mindig veszélyes. Most sincs másképpen. Az én feleségem 12 éve is, és idén áprilisban is a SOTE Kútvölgyi Klinikáján szült. Csak a legjobbakat mondhatom. A mostani szülésnél hajnalban érkeztünk,tehát egy álmos társaságot kellett volna találnunk, de nem így volt. Kedvesen, segítőkészen bántak velünk, pedig a fogadott orvos épp szabin volt, mást kellett behívni helyette. Apás szülés volt, a szülésznő alapból kettesben hagyott minket, csak időnként nézett be, hogy segíthet-e vmiben, viszont végig elérhető közelségben volt a vajúdás alatt. Kislányomat én fürdethettem, és a szülés után is addig maradtam bent, ameddig jónak láttam. Lehetőség volt alapítványi szobára napi 3e forintért, ami nagyon korrekt és színvonalas volt. A kórházban csak addig tartották bent feleségemet és kislányomat, ameddig kellett, egy percet sem tovább, pedig ha valahol, itt megérte volna nekik sokáig bent tartani, hisz fizettünk a szobáért. Sokat halllani százezer körüli hálapénzekről. Ami szerintünk nagyrészt a kismamák és páciensek hibája. Mert mi az, hogy "kell" adni? És mi az, hogy ennyit?? Egy korrekt összeg ellen nincs kifogásom, de hogy ennyire el kellene szállni az összegekkel?! Nem gondolnám... Ugyanakkor biztosan vannak horror történetek egyes kórházakban, de mi nem tapasztaltunk semmi ilyet. Nem hiszem, hogy ezért lenne kevés a szülés. Inkább egyik oldalról a karrierépítés, mert talán egy bizonyos rétegnek fontosabb az új autó, az úszómedencés villa, mint egy síró gyerkőc... Egy másik rétegnek pedig szintén a "piszkos anyagiak", csak más megközelítésben. Nevezetesen, hogy mindent szeretne megadni a gyermekének, de mivel nem tudja biztosítani a vágyott körülményeket, így inkább nem vállalja.

Kacsa 2007.08.11. 21:53:04

"Nem hiszem, hogy ezért lenne kevés a szülés. Inkább egyik oldalról a karrierépítés, mert talán egy bizonyos rétegnek fontosabb az új autó, az úszómedencés villa, mint egy síró gyerkőc... Egy másik rétegnek pedig szintén a "piszkos anyagiak", csak más megközelítésben. Nevezetesen, hogy mindent szeretne megadni a gyermekének, de mivel nem tudja biztosítani a vágyott körülményeket, így inkább nem vállalja."

Pont! Tökéletesen egyetértek!

kispapa 2007.08.11. 23:15:54

szerinte ez a post egy nagy kalap... én megértem, hogy bizonyára negatív saját élményből táplálkozik, és őszintén sajnálom. Mi is most szültünk, császár lett, mivel kereszetben feküdt a család fenegyereke.
Maximálisan elégedettek vagyunk, gondolom mindhárman.
Szerintem értelmes ember nem általánosít, legalábbis így nem.
Mellettünk egy 4. gyermekét váró anya feküdt görcsösen vérezve. Mindenkit elküldött a k.rva anyjába, pedig segíteni szerettek volna neki, nyugtatták, stb.
Délután, taállkoztam vele, jobban volt, éppen azon veszekedett az osztályos nővérrel, hogy márpedig ő lemegy kávézni, meg cigizni. Most mondjam azt, hogy minden terhes nő barom, mert láttam egy ilyet? Ugye hogy nem jó dolog az általánosítás...

kispapa 2007.08.11. 23:17:52

... a kismama nem szült meg, csak az orvosi beavatkozásnak köszönhetően abbamaradtak a görcsei (csak hogy kerek legyen a történet)

kispapa2 2007.08.11. 23:52:24

Sajnos hulladékká lett a komplett magyar egészségügy, hála a \"reform\"-nak :-( Túlterheltség a vidéki kórházakban - gondolom a SOTE Kútvölgyi kivételezett ebből a szempontból.

kispapa4 · http://andras.dhost.hu 2007.08.12. 00:30:52

Hello,

nekem is különös a bejegyzésed gondolatmenete, mely szerint az egészségügy dolgozói veszik el a kedvet a szüléstől.
Most fog születni a 4. gyerekem és én ezt nem így tapasztaltam. Ellenben a drágalátos kormányzat "reformja" tényleg kiverte nálam is a biztosítékot. A feleségem szeptemberben fog szülni és már a negyedik szülszetet fogyasztjuk...
Először a MArgit kórházban szült volna, de az megszűnt. Akkor az Újpesti szülészeten, végülis közel van és két gyerek ott született. Rögtön megszűnt, hogy szemet vetettünk rá. :) Azt mondták, hogy a honvéd kórházba fogunk menni. MEntün volna, de nemrég kiderült, hogy meggondolták magukat, mégsem lesz a Honvédban szülészet!
Jelen pillanatban az Uzsoki a versenyző, ma néztük és elég kiábrándító mellette egy temetkezési vállakozó kacsalábon forgó palotája.

apaanyagyerekek 2007.08.12. 07:33:23

miért megy ez az állandó egészségügy cseszegetés? eszméletlen unalmas! biztos vannak szar orvosok, nővérek, szülésznők, etc., de az is biztos, h nem több, mint más szakmákban - sőt! oszt lehet hálapénzezni meg egyebek, de ezek az emberek (is!) röhejesen keveset keresnek! ezt nem mentségképp akarom mondani, ellenkezőleg: amit mi átéltünk a szüléskor az fantasztikus volt! hajnaltól délutánig egy szuper társaság, egy jó orvos, barátságos, megnyugtató, magabiztos légkör! semmi unott arc, flegmaság, nemtörődömség, ilyesmi. csak mi! és nem potyognak a borítékok az égből (a szülésznők biztos, h nem kapnak sok tízezreket, pedig a legtöbbet ők voltak velünk....)

Jeszenszky Róbert · http://molaris 2007.08.12. 08:27:24

Van igaszság abban,hogy mindenki mást tapasztal,még akkor is,ha különben az objektív dolog ugyan az.Az is igaz,hogy vannak gazember orvosok és fúria szülésznők,de nem ez az általános.Most mindezeket megfejeli a "reform".Az biztos,hogy a helyzet romlani fog,mert az irányítók sajnos nem a betegek érdekében,hanem a tőke érdekében ténykednek.A köré font hazugsághalmazt át akarja törni a szakma,de a bérenc média ennek nem enged teret.
Aki egy kicsit is belelát a dolgokba/akár csak ápolónői szinten is/tudja,hogy itt az utolsó előtti pillanatok tanúi vagyunk-aztán bedől a "reform rendszer".Bociszemű Ági még élő beteget nem látott,csak sok elméletet olvasott és elfogadta egy pszichopata vezetését.Nem örömteliek a kilátásaink,ha marad ez a kurzus.

Pedro 2007.08.12. 08:38:01

Amíg nincsenek konkrét hivatkozások (ki, hol, mikor, miért), nos, addig ez a cikk nem egyéb,mint durva rágalmazás. Ugyanis kórháza/orvosa/szülésznője (sőt, betege!) válogatja! Amúgy ez az egész eü.-s cseszegetősdi csak arra irányul, hogy elvonja a nép figyelmét a legfőbb problémáról, vagyis arról, hogy gazdasági szarban van az egykori mintaország, s mindaddig, amíg a macrogazdasági mutatók nem javulnak, "reform" bőrébe bújtatott megszorító intézkedések/leépítések lesznek.

Pedro 2007.08.12. 08:42:20

Ja, azt lefelejtettem, hogy jómagam szemész rezidens vagyok, 31 éves, havi nettó 91,272 Ft (!!!) fizuval. Aki óhajtja elküldöm a lefénymásolt fizetési papírom. A csempés, aki a fürdőszobámat csempézte és a wc ülőkét cserélte ki, 5 nap alatt keresett ennyit (a szüleim pénzéből, persze!).

nito 2007.08.12. 09:37:59

Lehet ám a kormánynak is kellene tenni valamit a gyerekáldásért nem pedig a közel-keleti bevándorlókra várni. Talán lehetne, minden gyerekcucc, étel stb áfa mentes, talán ezen nem kellene pénzt keresnie az államnak. Ezen felül gyerekszámmal együtt lineárisan növekvő kedvezményrendszer (utazási, üdülési, adó).
Úgy tudom Ausztriában, Franciaországban van példa ilyesmire és még a leggazdagabbakat is sikerült motiválni.

Pac 2007.08.12. 09:59:46

Mi ezért szültünk otthon. A bábának nincsenek ilyen érdekei, hogy befektessen, nem viszik el megfigyelésre, ott figyelik veled a babát, te viheted fürdeni, ha egyáltalán "koszos" volna. Mondjuk, amikor túlhordtam, akkor naponta el kellett mennem, és tényleg megfigyelt, vizsgált géppel és kézzel, de ez nem volt ok arra, hogy feküdjek. Másrészt ez a befektetés már első gyereknél is gázos, de teljesen tönkrevág egy családot, ha a többi kicsi gyerektől hosszú időre elválasztják a mamát. Aztán hazajön egy babával, akit szeretni kell, pedig miatta volt ez az egész.

Robis 2007.08.12. 10:36:04

Aki ezeket a hülyeségeket írta, semmit nem tud a szülésről. A lányom 9 éve született egy újpesti szülőotthonban. Szarok voltak a körülmények, de semmi ilyet nem tettek. És csak azért kellett benmaradni mert besárgult a lányom. Most várjuk a második gyermeket, még két hetünk van, De most sem tapasztaltunk semmi ilyen hülyeséget. A Jáhn Ferenc kórházban fogunk szülni és már nagyon várjuk. Szóval az egész egy baromság. Ja, csak hogy hozzátegyem az első gyerek születésekor az orvosnak alig adtunk valami kis pénzt, a nővéreknek meg bonbon-t vittem. De utána is évekig jó volt a kapcsolatunk velük. A mostnai orvosunk is maximálisan segítőkész, pedig nem tömjük tele a zsebét.

kk 2007.08.12. 10:54:27

Persze, nem jó az általánosítás, de amikor az ember - miután vele szörnyű dolgok történtek - hallja, hogy ja,ezt máshol másként csinálják, akkor kicsit elkeseredik, hogy miért nincs ez rendesen szabályozva, neki miért lett ilyen szomorú az élmény. Azért ez nem olyan apró dolog egy ember életében, amit csak úgy legyintve félretesz magában, hogy sebaj akkor majd legközelebb keresünk (talán)valami mást.Egy laikus nő nem tudhatja mit várhat el egy orvostól/szülésznőtől szakmailag. Hogy lehetne ugyanazt az eredményt másképpen is elérni. Én a terhességem alatt mindent elolvastam, de így is utólag hallottam sok-sok olyan dologról, amiről az én orvosomnak gőze sem volt (homeopátia, fájdalomcsillapítás, stb.), amiről neki kellett volna engem tájékoztatnia.

Radikális 2007.08.12. 10:56:20

Ha nem vonnának el minden pénzt az egészségügyből, talán tudna működni. Nem hiszem, hogy minden orvos, meg nővér szemét lenne. Fletónak, meg a Szadesznek nem a saját aljasságából kellene kiindulnia, szerencsére még nem mindenki olyan, mint ők. Nekem ugyan nem szülés, de egy komplex probléma miatt az utóbbi egy évben számtalan orvost, több kórházat végig kellett járnom és alig volt rossz tapasztalatom. Ha sokaknak ennyire rossz és megterhelő szülni, vegyenek igénybe inkább béranyát, vagy vásároljanak, mint Terry Black.

vadóc9 2007.08.12. 11:06:30

Robis !
Sajnos a negatív tapasztalat is létezik.A nővérem 1 szülésénél a baba farfekvéses volt.Igen hosszan hagyták vajudni, mert az orvosa szabadságon volt,pedig tudták ,hogy nemtudja megszülni a babát.

vadóc9 2007.08.12. 11:12:40

Radikális!
Az hogy 1 orvos emberileg hogy áll hozzá a feladatához, nem politika függő.Teljesen hidegen hagy a párt szimpátiája.Ne beszélj férre.

kispapa2 2007.08.12. 11:16:15

Mi szerencsére a második korházban megállapodtunk, az első választott a móri korház szülészete június 30al bezárt, pedig a legjobb volt szvsz a közép dunántúli régióban. A fehérvári nagyüzemi sorozatszülészet pedig nem nagyon bírt el a rázuduló plusz feladatokkal, ami erősen meg is látszott rajta - kialvatlan, túlhajszolt, ingerült orvosok és ápolónők hada.

paraszolv 2007.08.12. 11:18:32

Pedro - én még éhenhalt orvost nem láttam, amint meglesz a szakvizsgád, hidd el neked is szépen fog csörögni a zsebedbe a hálapénz :-)

kispapa2 2007.08.12. 11:20:37

vadóc9-nek: minket 17h-n keresztül hagytak vajúdni, úgy hogy óránként néha nézett be egy-egy szülésznő vagy épp orvos :-(

Bali 2007.08.12. 12:37:02

Nem ez a jellemző az egészségügyben. Legtöbb helyen lelkiismeretes orvosok és nővérek dolgoznak, akik szeretik a munkájukat, a jelenlegi lehetetlen körülmények mellett is helytállnak. Paraszolvencia nélkül is. Örülök neki, hogy sok pozitív véleménynek is hangot adnak a hozzászólók. Ritkaság. Én is orvos vagyok. Szakvizsgával rendelkező, 40 éves. 98.000 Ft a nettó fizetésem. Jöhetne az APEH vagyonosodási vizsgálatra, leesne az álluk. De nem a nagy gazdagság láttán. Ellenkezőleg. Sok orvos él létminimumon.

Pedro 2007.08.12. 12:45:24

Kedves paraszolv,

Igazad van abban,hogy éhen halt orvost nem láttál, hidd el, én sem. Én sem fogok éhen halni, de csak a paraszolvencia miatt élnék túl ebben az országban. Egyrészt ezért,másrészt szakmai és egyéb gazdasági/karrier okokból, én is a szakvizsga után azonnal emigráló fiatal szakorvosok népes táborát fogom gyarapítani, ugyanis minden ország olyan orvost kap,amilyet érdemel, engem pedig szerintem nem érdemel meg ez a megreformált ország. Szerencsére konkrét állásajánlatom van az egyik skandináv országban, nem részletezném mekkora fizuért, ja és nuku paraszolvencia, ahogy annak működnie kell.

Ahogy bányász körökben mondják (mert a bányászbéka segge irányába megy a gazdaság, s vele együtt az egészségügy), "jó szerencsét!" az itthonmaradóknak és kevés kardiovaszkuláris szövődményt.

Evi 2007.08.12. 12:46:04

Sziasztok!

Nehez igazabol megvalaszolni azt, hogy miert nem akarnak szulni a nok, de sokban szamit az, hogy ma Magyarorszag milyen (gazdasagi helyzet...stb). A nok egy resze azert nem szul, mert tenyleg nem akar (fontosabb a karrier, buli...stb), ezt tiszteletben kell tartani, vannak ilyen nok is, de egy nagy reszuk - es szerintem ez nagyobb %-ban van jelen - nincs biztos hatter (ebben sokminden benne van) lehet megcafolni, vitatkozni, hogy abszolut hatter nelkul szuljunk, de magam reszerol iszonyatos felelotlenseg volna. Az ember akkor szembesul ezekkel amikor ott van, hogy allapotos es nem terhes (csunya szo, mintha teher volna a leendo gyerek)! Szoval allapotos es nincsen hatter (letbizonytalansag).Errol is megoszlanak a velemenyek....Az orvosokrol, noverekrol, szulesznokrol csak annyit, hogy vegzik a munkajukat, hol jobban, hol rosszabbul, fasultan vagy eppen nem fasultan, lelkiismeretesen vagy eppen nem lelkiismeretesen, de eggyet tudni kell aki szulni szeretne annak mindenre fel kell keszulnie, foleg a Korhazakban (mostani helyzetet nezve)

Netuddki. 2007.08.12. 13:40:32

Szerintem is a politikusoknak nem csak a fogyó népességről kellene pampogni.
Mi megkérdeztük az orvost mennyi lesz és fizettünk mint a katonatiszt.
Azt azért tudni kell, hogy errefelé aki teheti választ magának orvost. De ha az asszony ettől nyugodtabb... Főleg ha komplikáció is adódik, amit előre nemigen lehet tudni.
Számla ugye nuku, a TB-t meg fizetjük.
Azért nemigazán van ez így jól.

Aureus 2007.08.12. 14:11:40

Nagyon egyoldalú ez a vélemény így, és önmagában nem állja meg a helyét! Mondom ezt úgy mint eü dolgozó és 3 gyerekes anya. A cikk írója talán jobban is tájékozódhatott volna elvégre nem csak 1 szülészet van az országban, a demográfiai mélyhullám és a szülészeti állapotok között összefüggés pedig nevetséges, remélem senki nem veszi komolyan!

Pedro 2007.08.12. 14:38:43

Hát ez az, akkor a szubszaharai Afrikában nem szülne egy nő sem.

_Anand 2007.08.12. 15:07:08

Két gyermekünk van. Mindkettőt könnyen, gyorsan, csodálatos gárda segítségével szültem, fantasztikus élmény volt, pedig a fájdalomcsillapító eszembe sem jutott. A mi kis kórházunkban is borzalmas körülmények voltak, vannak (ugyan mi lehet még, rossz belegondolni...), de a segítőim -a takarító nénitől kezdve, aki innom adott utána,- a főorvosig mindenki lelkiismeretesen, kedvesen bánt velem. Aztán ugyanazon kórház ugyanazon osztályáról, nagyjából ugyanarról a gárdáról hallottam olyan véleményt, hogy beleborsódzott a hátam! Ismerve a vélemény gazdáját arra a következtetésre jutottam, hogy gyakran olyan a fogadjisten, amilyen az adjonisten.
Az egészségügyet belülről is ismerem, és azt tapasztalom, hogy egyre rendesebbek a benne dolgozók, ugyanis aki ennyi pénzért hajlandó ezt a munkát elvégezni, az gyakran elhivatott, és azért van ott, mert oda való.
Nagyon szeretnék még gyermeket, a férjem viszont nem a hormonjaival gondolkodik, így letilotta a gyereprojekt további részét, sajnos. Ha nagyon belegondolok, két fizuhoz két gyerek tényleg elég...de nagyon szomorú, hogy így van.

gazalarc 2007.08.12. 15:26:36

egy szempont eddig kimaradt (foleg a szerintem is sulyosan demagog cikkbol): a gyermekvallalas rendkivul felelossegteljes dolog, marpedig eppenseggel sokan igen felelossegteljesen jarnak el, amikor sokaig nem vallalnak gyereket - nezzuk mar meg a valasi statisztikakat! gyerek nelkul meg hagyjan, de gyerekkel elvalni... marpedig a huszonevesen kotott hazassagok es vallalt gyerekek eseteben erre MA joval nagyobb az esely, mint harmincon felul.

ana 2007.09.27. 16:49:50

Bár én nekem nem a szüléssel, hanem a gyermekágyas osztállyal volt problémám, szeretnék még gyermeket.
Ott rendesen terrorizáltak. A szülés előtt 2 napja nem aludtam, ezért elég gyenge és fáradt voltam.A meghatottságtól, hogy anya lettem, meg állandóan pottyoktak a könnyeim (nem azért, mert depressziós vagyok!!) A szoptatások, fejések között szerettem volna picit lehunyni a szemem, erre 5 percenként rám törtek, hogy ne hagyjam el magam, meg szedjem össze magam, mert ki fogja otthon gondozni a gyerekem így??Ehhez aztán végképp nincs közük!Ennyit az empátiáról. Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy hazamenetelkor olyan voltam, mint egy vizihulla.
Szerencsére gyermekem apja egy angyal, és menten kivett 2 hét szabit.
A városban csak egy klinika van, úgyhogy legközelebb is odamegyek. Isten adja, hogy legyen legközelebb!!
ana

Kovács Krisztina · http://Bolero31 2007.10.13. 21:31:37

Szerintem nem a szülészeten,orvoson,szülésznőn múlik,hogy azember vállal-e gyermekeket.Anyagi helyzettől függ a leginkább!Mi egy gyermeket nevelünk a férjemmel és szívem szerint vállalnék még egyet,de nem merek!28 nm-en lakunk és a férjem állása se bitos.Ha kiszámíthatóbb jövő lenne-lakás vásárlás,biztos munkahely stb.-szülnék még egy gyereket!
süti beállítások módosítása