158 éve (1849) adták át a Lánchídat.
Pest és Buda között az összeköttetést a 19. században hajóhíd biztosította, egyre súlyosbodó zavarokkal. A két város fejlődését egyre jobban gátolta az állandó híd hiánya. A terv motorja, mint annyi más fejlesztésnek is, Széchenyi István gróf lett, akinek jövőképében a modern Magyarország fővárosaként az egységes Budapest fontos szerepet játszott. Az 1832-36. évi országgyűlés biztosította az építés és fenntartás törvényi feltételeit. Az építésre részvénytársaság alakult, a tőke java részét Rotschild Salamon és Wodianer Sámuel biztosította, a vállalat vezetését a bankár Sina György báróra bízták. A hidat az angol Thierney Clark tervezte, az építést pedig a véletlenül azonos vezetéknevű Adam Clark vezette. A Lánchíd, amelyet Kossuth javaslatára Széchenyiről neveztek el, 1848 nyarára csaknem készen állt. A hadi események okozta kényszerszünet miatt csak 1849. november 20-n adták át a korabeli Európa egyik legnagyszerűbb építményét, amely gyakorlatilag egyesítette a két várost.
Pest és Buda között az összeköttetést a 19. században hajóhíd biztosította, egyre súlyosbodó zavarokkal. A két város fejlődését egyre jobban gátolta az állandó híd hiánya. A terv motorja, mint annyi más fejlesztésnek is, Széchenyi István gróf lett, akinek jövőképében a modern Magyarország fővárosaként az egységes Budapest fontos szerepet játszott. Az 1832-36. évi országgyűlés biztosította az építés és fenntartás törvényi feltételeit. Az építésre részvénytársaság alakult, a tőke java részét Rotschild Salamon és Wodianer Sámuel biztosította, a vállalat vezetését a bankár Sina György báróra bízták. A hidat az angol Thierney Clark tervezte, az építést pedig a véletlenül azonos vezetéknevű Adam Clark vezette. A Lánchíd, amelyet Kossuth javaslatára Széchenyiről neveztek el, 1848 nyarára csaknem készen állt. A hadi események okozta kényszerszünet miatt csak 1849. november 20-n adták át a korabeli Európa egyik legnagyszerűbb építményét, amely gyakorlatilag egyesítette a két várost.