104 éves (1903) a gépi repülés.
A világ első, a levegőnél nehezebb repülőgépe, amely képes volt saját erőforrásával, kontrollált, tartós repülésre pilótájával együtt, a Wright Flyer volt.
E géppel Wilbur és Orville Wright december 17-n négy rövid repülést hajtottak végre Kitty Hawkban. A sikerre jónéhány évet kellett várniuk, hiszen már 1899 óta próbálkoztak ezzel. A sikeres repülés számos kritériuma közül még kettőt teljesített a testvérpár: gépük sebességveszteség nélkül hajtotta végre a repülést, és ugyanolyan magas ponton landolt a szerkezet, mint amilyen magasról indult.
A világ legeslegelső repülését egyébként Orville Wright vitte végbe, ugyanis ő ült először a gépben. Az indítósínről elrugaszkodó gépet 12 másodpercen át tartotta a levegőben, és ez idő alatt 37 métert tett meg. Ezután még három repülésre került sor, a fivérek felváltva pilótáskodtak ekkor már. A leghosszabb távot Wilbur tette meg, hiszen neki 260 méterre sikerült repülnie, 59 másodperc alatt.
A fivérek az 1903-as teszteléssel nem érték be: tovább folytatták kísérletezgetésüket, és 1905-re készültek el az első, gyakorlatban is használható prototípusukkal.
Az 1903-as Wright Flyer könnyű, erős és rugalmas anyagokból készült, és egy négycilinderes motor hajtotta, amelyet a Wright-fivérek terveztek, s daytoni üzemükben állítottak elő. A Wright Flyer fesztávolsága 12,3 méter volt, hossza 6,4 métert tett ki, magassága pedig 2,8 méter volt. Súlya (üresen) 274 kilogramm volt.
A világ első, a levegőnél nehezebb repülőgépe, amely képes volt saját erőforrásával, kontrollált, tartós repülésre pilótájával együtt, a Wright Flyer volt.
E géppel Wilbur és Orville Wright december 17-n négy rövid repülést hajtottak végre Kitty Hawkban. A sikerre jónéhány évet kellett várniuk, hiszen már 1899 óta próbálkoztak ezzel. A sikeres repülés számos kritériuma közül még kettőt teljesített a testvérpár: gépük sebességveszteség nélkül hajtotta végre a repülést, és ugyanolyan magas ponton landolt a szerkezet, mint amilyen magasról indult.
A világ legeslegelső repülését egyébként Orville Wright vitte végbe, ugyanis ő ült először a gépben. Az indítósínről elrugaszkodó gépet 12 másodpercen át tartotta a levegőben, és ez idő alatt 37 métert tett meg. Ezután még három repülésre került sor, a fivérek felváltva pilótáskodtak ekkor már. A leghosszabb távot Wilbur tette meg, hiszen neki 260 méterre sikerült repülnie, 59 másodperc alatt.
A fivérek az 1903-as teszteléssel nem érték be: tovább folytatták kísérletezgetésüket, és 1905-re készültek el az első, gyakorlatban is használható prototípusukkal.
Az 1903-as Wright Flyer könnyű, erős és rugalmas anyagokból készült, és egy négycilinderes motor hajtotta, amelyet a Wright-fivérek terveztek, s daytoni üzemükben állítottak elő. A Wright Flyer fesztávolsága 12,3 méter volt, hossza 6,4 métert tett ki, magassága pedig 2,8 méter volt. Súlya (üresen) 274 kilogramm volt.