81 éve szerelték fel az első közlekedési lámpát hazánkban.
Az első közlekedési villanylámpa Budapesten a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésének közepén, a villamosvasúti felsővezeték felett függött, és mind a négy iránynak adott jelzést. Eleinte egy hosszú rúd segítségével működtette a lámpa alatt kis dobogón álló rendőr, de rövidesen a villamos távműködésre tértek át, és a rendőr a járdáról irányította (csak a világháború után jelentek meg az automata lámpák). Jelzési képeinek sorrendje piros-sárga-zöld volt. Miután mindkét útvonalon szélső fekvésben voltak a villamosvasúti vágányok, a bekanyarodó forgalmat - kis- és nagyívben egyaránt - megtiltották. 1940-ben húsz ilyen kereszteződés volt már a fővárosban.
Az első közlekedési villanylámpa Budapesten a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésének közepén, a villamosvasúti felsővezeték felett függött, és mind a négy iránynak adott jelzést. Eleinte egy hosszú rúd segítségével működtette a lámpa alatt kis dobogón álló rendőr, de rövidesen a villamos távműködésre tértek át, és a rendőr a járdáról irányította (csak a világháború után jelentek meg az automata lámpák). Jelzési képeinek sorrendje piros-sárga-zöld volt. Miután mindkét útvonalon szélső fekvésben voltak a villamosvasúti vágányok, a bekanyarodó forgalmat - kis- és nagyívben egyaránt - megtiltották. 1940-ben húsz ilyen kereszteződés volt már a fővárosban.