109 éve (1900) emelkedett fel az első zeppelin.
Ferdinand von Zeppelin báró maga után nevezte el találmányát, a merev falú léghajót. A 128 méteres és 13 tonnás alumínium konstrukció korának legsikeresebb léghajója volt, noha az első felszállás csupán 18 percig tartott. A korban többen próbálkoztak a levegő meghódításával. Egyikük, a magyar zsidó Schwarz Dávid sok nehézséget leküzdve építtette meg az első prototípust, amelyet azonban váratlan halála miatt nem tudott népszerűsíteni. A terveket Zeppelin báró vette meg az özvegytől, majd minimális módosítás után megépíttette világhírű léghajóját.
A léghajókat természetesen a hadsereg is igénybe vette a világháborúban, ekkor váltak igazán használható repülő járművé. A repülőgéphez képest lassabbak voltak, ám annál sokkal nagyobbak, tehát a szállításban hasznosabbak. A zeppelinek legnagyobbika a Hindenburg volt, amelynek katasztrófája után végleg győzött a repülőgép.
Ferdinand von Zeppelin báró maga után nevezte el találmányát, a merev falú léghajót. A 128 méteres és 13 tonnás alumínium konstrukció korának legsikeresebb léghajója volt, noha az első felszállás csupán 18 percig tartott. A korban többen próbálkoztak a levegő meghódításával. Egyikük, a magyar zsidó Schwarz Dávid sok nehézséget leküzdve építtette meg az első prototípust, amelyet azonban váratlan halála miatt nem tudott népszerűsíteni. A terveket Zeppelin báró vette meg az özvegytől, majd minimális módosítás után megépíttette világhírű léghajóját.
A léghajókat természetesen a hadsereg is igénybe vette a világháborúban, ekkor váltak igazán használható repülő járművé. A repülőgéphez képest lassabbak voltak, ám annál sokkal nagyobbak, tehát a szállításban hasznosabbak. A zeppelinek legnagyobbika a Hindenburg volt, amelynek katasztrófája után végleg győzött a repülőgép.