156 éve (1854) érkezett Szegedre az első gőzös.
A Cegléd-Szeged vasútvonal már gróf Széchenyi István reformországgyűlési előterjesztésében is előkelő helyen szerepelt, ám az építési munkálatok csak 1851-ben kezdődhettek meg. A Cegléd és Félegyháza közötti részt 1853. szeptember 3-n, a Félegyháza-Szeged közötti vasutat pedig 1854. március 4-n adták át ünnepélyes keretek között a forgalomnak. A Cegléd-Szeged vonalat Bayer József főmérnök vezetésével építették, aki már a pozsonyi szakasz építésénél is közreműködött.
1857-ben kiépítették a Szeged-Temesvár vasútvonalat. A szegedi vasúti Tisza-hidat 1858. december 2-n helyezték ünnepélyesen forgalomba. Szeged második vasútjával, az Alföld Fiume Vasút Rókus pályaudvarával 1870-ben jött létre a vasúti kapcsolat.
A Cegléd-Szeged vasútvonal már gróf Széchenyi István reformországgyűlési előterjesztésében is előkelő helyen szerepelt, ám az építési munkálatok csak 1851-ben kezdődhettek meg. A Cegléd és Félegyháza közötti részt 1853. szeptember 3-n, a Félegyháza-Szeged közötti vasutat pedig 1854. március 4-n adták át ünnepélyes keretek között a forgalomnak. A Cegléd-Szeged vonalat Bayer József főmérnök vezetésével építették, aki már a pozsonyi szakasz építésénél is közreműködött.
1857-ben kiépítették a Szeged-Temesvár vasútvonalat. A szegedi vasúti Tisza-hidat 1858. december 2-n helyezték ünnepélyesen forgalomba. Szeged második vasútjával, az Alföld Fiume Vasút Rókus pályaudvarával 1870-ben jött létre a vasúti kapcsolat.