HTML

Gondolatok a könnytárból

Történelem blog.

Locations of visitors to this page


My blog is worth $18,629.82
How much is your blog worth?

Friss topikok

  • zimike11: "....Nem vitás, a kis példa rendkívül élesen világít rá hétköznapi nyelvü... (2019.11.29. 22:32) Álljunk meg egy szóra: b*szni
  • ildi4: Az alsó kép nagyon szép! Van egy pont ilyenem. Lehet neki valami értéke? (2018.02.04. 12:16) Buda szabadulása
  • Imrebá: Tiszteletem. Meg tudna valaki mondani nekem, melyik Edward leptetet fak... (2017.09.18. 06:10) Hitvalló Edward
  • Szilárd Hanvay: Nagyon szép ember volt. (2017.05.01. 18:12) Akiért a rózsafüzér szól
  • csaba carmarthen: az alabbi szituacio viszont kereszteny.mandiner.hu/cikk/20150928_tagja_v... (2016.02.10. 01:36) Csalatkozhatatlanság

Címkék

16. sz. (48) 17. sz. (24) 18. sz. (41) 19. sz. (99) 20. sz. (172) afrika (5) angeles (2) anglia (42) casi (3) dilemma (38) életképek (2) életmód (2) eszmetan (19) fidesz kdnp (23) film (24) forma1 (34) franciaország (39) gasztroterror (8) hispánia (21) honismeret (55) humor (2) igazság (68) így látom én (3) itália (20) könyv (18) közel kelet (35) középkor (84) k európa (34) latin amerika (7) magyarország (178) mdf (11) média (33) mediterráneum (25) mszmp (9) mszp (13) művészet (54) nagynap (33) németország (43) nyelv (7) ny európa (24) ókor (21) politika (129) rally (2) sport (97) szdsz (14) szeged (36) szu (24) távol kelet (27) természet (2) történelem (612) tudomány (88) usa (55) vallás (78) világháborúk (54)

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Betartás! Féljen Szálasi!

2010.03.12. 12:00 :: Hellscream

64 éve (1946) végezték ki Szálasi Ferencet.
1897. január 6-n született Kassán magyar-német- örmény-szlovák-ruszin katonacsaládban. 1915-18 között hadnagyként részt vett az első világháborúban, 1925-ben vezérkari százados lett. 1930-ban belépett a Magyar Élet Szövetsége nevű titkos fajvédő társaságba, és megkezdte zavaros politikai elképzeléseinek formába öntését, a hungarizmusról, a Kárpát-Duna Nagy Hazáról, a Gyepüről, a "zsidó szellem" kiírtásáról. 1935-ben nyugdíjazását kérte, mert katonaként nem lehetett párttag. Rögtön saját pártot alapított Nemzeti Akarat Pártja néven, de az 1936-os időszaki választásokon csúfos kudarcot vallott. Később a náci Németország befolyásának növekedése nyomán a Nyilaskeresztes Párt, az utódpárt tömegbázisa lényegesen nőtt, az 1939-es választásokon már 31 mandátumot szerzett. A kormányzat azonban nem nézte jó szemmel a nyilas párt térnyerését és akadályozta is további megerősödését. A pártvezért többször is letartóztatták: 1937-ben három hónapi, 1938-ban pedig három évi börtönre ítélték. 1944. október 15-i elvetélt kiugrási kísérlet után, amikor  Horthy tehetetlenné vált, német segítség révén puccsal átvette a hatalmat. "Nemzetvezetőként" mindvégig az ország urának tartotta magát, bár nyilasai fokozatosan visszaszorultak a Dunántúlra, a Bakonyba, végül Kőszegre. Nevéhez jóval kevesebb vér tapad, mint Horthyhoz, Sztójayhoz, de annál feleslegesebbek. Az ellenállókra még az utolsó napokban is lesújtott a nyilas Nemzeti Számonkérő Szék. Szálasi 1945. március 29-n menekült el az országból, május elején az amerikaiak elfogták és kiszolgáltatták az új magyar hatóságoknak. A Népbíróság háborús főbűnösként kötél általi halálra ítélte.

71 komment

Címkék: történelem magyarország világháborúk

A bejegyzés trackback címe:

https://hell.blog.hu/api/trackback/id/tr6145056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.03.13. 20:57:27

6-án, 12-én... mondd ki a sorszámnevet, és rakd hozzá a ragot immáron írásban

egyébként jóvót'

Hellscream 2007.03.13. 22:35:28

Ezzel küzdök az írásban felesleges, ezért értelmetlen magánhangzó ellen. Idővel ez lesz a helyes :)

Ati 2007.04.24. 18:42:50

KITARTÁS!
Jujj de butaságokat hordtok össze Szálasiról. Ő aszemita volt és nem antiszemita. A 2 között lényeges különbség van. Gratulálok legalább jókat röhögtem azon hogy mennyi b*lf*sz ember van aki elhiszi a zsidó-történelmet.

Hanvay Szilárd 2008.01.09. 15:44:30

Szálasi Ferenc örmény volt.

Ati 2008.03.12. 12:53:19

KITARTÁS!
Mi Szálasit a világ legnagyobb vezetőjének tartjuk. Még a nagy Orbánnál is nagyobb, ami nagy szó szerintem. A mi szakaszunkban viszont csak olyan ember kerülhet bele, aki már legalább egyszer levizelte magát a szakasz előtt nyilvánosan. Kemények vagyunk.

Hal-kan 2008.03.12. 12:57:06

Hellscream, ezt valami lexikonból ollóztad ki...? Mer sokat nem tettél hozzá...

Bandee1987 2008.03.12. 12:58:58

Na, én meg 41 évvel Szálasi halála után ugyazon a napon születtem ó je.

Fert 2008.03.12. 13:07:57

Ugyan azon a napon születtél, csak 41 évvel később? Hmm. Nincs itt valami ellentmondás, barátom?

gravy_t 2008.03.12. 13:15:56

"Nevéhez jóval kevesebb vér tapad, mint Horthyhoz"

hahóóóó!! mennyi ideig is voltak az említett urak hatalmon?

2008.03.12. 13:35:40

"Nevéhez jóval kevesebb vér tapad, mint Horthyhoz"

say what???

moyes 2008.03.12. 13:38:22

Ahhoz kell KITARTÁS, hogy téged el lehessen viselni atika drága!
A mi Szalosján Ferencünk akkor sem marad más, mint egy hatalommániás, beteg, szűklátókörű, ostoba, barom...
Budapestnek a végórákban még a "hős város" kitüntetést adományozta!
Röhej... Tényleg ő volt az egyetlen ökör (meg a haverjai)akik elhitték a németek összes marhaságát a csodafegyverekről.Ki sem látott a németek seggéből. Hazaáruló!!

hkori 2008.03.12. 13:40:28

A 40 évig súlykolt történelemszemlélet a hivatalos. Az, hogy mivót 1918-19-ben a feledés homályába vész.
.
Oké Szálasy hülye volt de Horthy nevéhez milyen vér tapad? Körülöttünk mi folyt épp? Ha népírtást akart volna miért várt 1944-ig?
.
Különben egy etnikai kisebbség miért akar állandóan vezető szerepre tőrni európában, hogy az épp aktuális világmegváltó ideáját hatalomra juttassa? Melyik ország nézné jószemmel?

ersefr 2008.03.12. 13:50:57

miért éppen horthyhoz viszonyítunk...miért nem kádárhoz, mondjuk?

AZS 2008.03.12. 13:51:26

"de Horthy nevéhez milyen vér tapad?"

mondjuk 200.000 magyar vére? csak a don-kanyarban, ugyebár...

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.03.12. 13:51:26

hkori, ki üzent hadat az USAnak, aminek következtében szarrá bombázták a fővárost? Ki küldte a Honvédeket(picit ízelgesd ezt a szót) a Don-kanyarba? Kinek az elmebajos irredentizmusa sodorta az országot a náci németország oldalára a háborúban? Ki terelte a zsidókat a gettókba?
Bizony, ez mind Horty műve.

hkori 2008.03.12. 13:58:51

Bárdossy üzent hadat Horthy távolétében és a miniszterek megkérdezése nélkül. Apró körülmény, hogy a szomszédban volt a 3. birodalom. Utólag mondom bárcsak megszálltak volna minket mint Csehszlovákiát. Cseheknek nem kell magyarázkodni Tiso miatt.
.
Háborúba lépés fő indoka, hogy ha sikeres a keleti front akkor Románia európa 2 legnagyobb országává válik.
.
Nem olyan primitív indokok vezették a politikusokat ahogy a tahó komcsik utólag magyarázni akarták.

patrona 2008.03.12. 13:59:37

Horty egy ló volt.

Gertb 2008.03.12. 14:02:02

A képen egy rövidköteles akasztás látható?
Akkor egy kissé hosszadalmasabb volt a szenvedése mint ami a hosszúköteles esetében lett volna.

Kuma 2008.03.12. 14:03:46

Ati...kolompot a nyakadba, oszt' eriggy ki a pusztába a többi nyilas birka közé bégetni. Még az a szerencse, hogy a fajtádból kevesebb van.

pötya 2008.03.12. 14:04:04

Tanultatok valamit az előző rezsimben Horthyról, amit el is hisztek. Az, hogy mi miért volt arról fogalmatok sincsen.
Szálasi meg primitív volt.

Kuma 2008.03.12. 14:06:02

"...Különben egy etnikai kisebbség miért akar állandóan vezető szerepre tőrni európában..."

Mármint ki szerint és milyen etnikai kisebbség? Bizonyíték? Hagyjuk már ezeket a ködös, náci ideológiákat...

Dr. Stein 2008.03.12. 14:07:24

Azért voltak a Szálasinak jó megoldásai, de ezt a zsindexen nem színesen olvassák.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.03.12. 14:09:47

Az az igazság, mindenki kezéhez tapad vér (Kun Béla, Horthy, Szálasi, Rákosi, Kádár). Csak a miért meg a hogyan nem mindegy..

Szálasi 2008.03.12. 14:10:22

Anyád volt örmény, meg primitív is te gyökér!

Lili 2008.03.12. 14:11:26

Ati 2008.03.12. 12:53:19
"KITARTÁS!
Mi Szálasit a világ legnagyobb vezetőjének tartjuk. Még a nagy Orbánnál is nagyobb, ami nagy szó szerintem. A mi szakaszunkban viszont csak olyan ember kerülhet bele, aki már legalább egyszer levizelte magát a szakasz előtt nyilvánosan. Kemények vagyunk."

Ati, ti aztán tényleg nagyon kemények vagytok, meg sötétek is, mint a belsőzseb. Remélem, hogy lesz elég okotok arra, hogy összehugyozzátok magatokat, akár egyedül, vagy egymás előtt is. Az ilyen ostoba barmoknak, mint ti mindig meg kellene adni ezt a lehetőséget, s közben isteníthetnétek a Szálasit is. Téged még sajnálni sem érdemes...

hkori 2008.03.12. 14:11:51

1938-40-ben békés úton lettek visszacsatolva területek. Neked elmebajos irredentizmus, hogy a határon túli magyarlakta területeket vissza akarták csatolni?
.
30-as években Németország nem tűnt akkora problémának mint Szovjetúnió. Mint a kettővel határosak lettünk. A kis-antant országai is átálltak a Németo. oldalára. 1938-ban a Time magazin év embere lett Hitler. Ekkor még nyugat is partnerként kezelte.

Huna 2008.03.12. 14:12:40

Szálasi egy egyszerű magyar ember volt, ilyenekből áll a magyarság 60%-a.

hkori 2008.03.12. 14:16:46

Szálasit senki nem istenesíti. Nem kellene hülyeségeket írkálni.
.
Ez a mondat problémás: "Nevéhez jóval kevesebb vér tapad, mint Horthyhoz"
.
Többi oké.

hkori 2008.03.12. 14:18:16

Kun Béla egy egyszerű zsidó ember volt, ilyenekből áll a budapesti zsidóság 60%-a.
.
Ez hogy tetszik.

amos 2008.03.12. 14:18:23

Tudod,kedves Steinművek nekem is lennének jó ötleteim,de azt önbíráskodásnak nevezi a jog.Doktor ! Akkor ne firkálj a "zsindexen",ha annyira utálod,vagy volt,hogy kiszerkesztettek?Kuma és Sálasi hozzászólók megmondták a valót.Most biztos valami nagyon elmés,frappáns válasz következik hölgyeim és uraim Dr.Stein okostojás előadásában!Nézzük!

hkori 2008.03.12. 14:30:24

20-30-as években Szovjetúnió elfoglalgatta a szomszédos országokat (Balti országok, Ukrajna, Finnháború, kaukázus stb) Ukrajnában 1936-ban 6 miliós éhinség. 1937-ben terror. Egész európában rémhírként terjesztettek. Szu-nak nem volt jóhíre.
.
30-as években Németo. európa vezető gazdasági hatalma lett, Franciák meg döglődtek. 1936-ban Német olimpia.
.
Ez volt a történelmi helyzet. Lehet választani úgy, hogy nem látjuk előre a jövőt.

Dr. Stein 2008.03.12. 14:31:10

Bekaphatod.

hkori 2008.03.12. 14:32:19

Most is sok a zsidó itthon, akkor is sok volt. Tenni kellett valamit, nem?

hkori (eredeti) 2008.03.12. 14:35:52

"Most is sok a zsidó itthon, akkor is sok volt. Tenni kellett valamit, nem?"
.
EZT NEM ÉN ÍRTAM!!!
.
Amíg nem akarnak proletárdiktatúrát addig talán nem kell tenni semmit. 20-as években ez volt a gond.

hkori (eredeti) 2008.03.12. 14:38:55

"Most is sok a zsidó itthon, akkor is sok volt. Tenni kellett valamit, nem?"

- ja mégis én írtam, csak véletlen elküldtem, de mindegy nem?

hkori (legeredetibb) 2008.03.12. 14:41:55

hkori (nem eredeti) kuss legyen.
.
40 évig súlykolt tanulság a bűnös magyar nemzet. A baloldal meg ártatlan szemekkel pislog a világba. Sajna ez így nem igaz.

Beton 2008.03.12. 14:43:23

hkori:még jó hogy a cseheknek nem kell magyarázkodniuk Tiso után,ő ugyanis szlovák volt,a rövid ideig fennálló szlovák bábállam feje,a csehek pedig beolvadtak a III. Birodalomba mint protektorátus.
Hogy arról már ne is beszéljünk,Horthy szerepével mennyire nem vagy tisztában,példának okáért fehérterror,tiszti különítmények,Somogyi Béla etc.

azta 2008.03.12. 14:49:16

"patrona-"

szállasi egy bitang nagy fasz volt.

és:
kellett e a don kanyarba mennünk? és hogy a német oldalra ki sodort minket? a "nyugat" akkori hozzáállása eredményezte, hogy körülöttünk, ill. velünk együtt, akit nem kebelezett be németország, az a haverja lett - mert nagy-britanniától, franciaországtól, usától lófütyköst nem várhattunk (ha igértek volna, akkor sem...).
oszt még előtte kerekítettek egy szép balkáni országot (hány darabban is van azóta????), meg nagy romnijjjjját (aki csak 2 perccel előttünk ugrott ki....), van egy sosem volt országunk: szlovákia - irredenta e vagyok, ha ez fáj?
don kanyar - honvéd (hon véd): a szocialista politikai kultúra bebizonyította, hogy még afrika, kuba, ázsia sincs elég messze a hős szovjet katonáknak, ha arról van szó... hogy hülyeség volt e mégis oda menni? szerintem az.


(ja: gyurcsány orbán monnyon le, csurkát, gárdát a pokol tüzére, szakértő-menedzser kormányt, éljenek a nők, igazi konzervativizmust - mit hagytam ki? :D)

hkori 2008.03.12. 14:49:52

1918-ban a szocialista honvédség feloszlatás, Erdély, Felvidék elfoglalálsa, budapesti csőcselék randalírozása. 500 áldozat.
1919-ben proletárdiktatúra, vörösterror páncélautókkal, rekvirálás. 600 áldozat.
Előjött a Monarchia etnikai konfliktusa.
.
Angolok utasították a Románokat hogy vonuljanak be Budapestre és adták át a hatalmat Horthynak.

L 2008.03.12. 14:51:21

Szálasi az isten!!

hkori 2008.03.12. 14:57:25

L te nagy áLLat.
.
.
Bal és jobboldalnak is megvan a maga történelmi szennyse. Ezt kell mindekinek elismerni és akkor túléphetünk a 20. századon.

hkori 2008.03.12. 15:11:03

Mai napig Magyarország van hibáztatva, hogy miért nem mentette meg a zsidóságot. És hol voltak a dúsgazdag budapesti polgárok akiknek rálátása volt a nemzetközi helyzetre? Miért nem tájékoztatták a zsidóságot arról, hogy menekülni kell? Németországban már 1933-tól munkatáborok működtek?
.
Magyarország nem tudott kimaradni a Német igény teljesítéséből.

Kelemen M 2008.03.12. 15:11:59

Hellscream, hazudsz, hogy Horthy kezéhez több vér tapadt, mint Szálasiéhoz.
Nem írkálhatnál ilyeneket, ha nem lett volna Horthy.
Szégyelld magad!

hkori 2008.03.12. 15:18:41

A nemzetközi zsidóság odadobta magát a nemzetközi állapotoknak, hogy áldozatokként túléljenek. Szégyelljék magukat.

moyes 2008.03.12. 15:23:00

Hihetetlen!
Néhányan megfoghatnának néhány könyvet Horthyról és elolvashatnák (jobbról-balról). Mert minden oldalról jönnek a túlzások...
Ajánlom a Rubicon Horthy különszámát.
Hell, a mondatod tényleg kicsit problemás.
Bedobtad a követ a tóba... :)
Szerintem Horthy kormányzó volt, Szálasi meg egy fasz.
Horthy is rengeteg hibát követett el, de a kettő nem említhető egy lapon.

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2008.03.12. 15:26:12

Kelemen M: "Nevéhez jóval kevesebb vér tapad, mint Horthyhoz, de annál feleslegesebbek."
lásd index.hu, ahonnan nyitottad a cikket.

mendson 2008.03.12. 15:33:25

"KITARTÁS!
... A mi szakaszunkban viszont csak olyan ember kerülhet bele, aki már legalább egyszer levizelte magát a szakasz előtt nyilvánosan. Kemények vagyunk...." Esetleg,ha én is lepisálhatnám őket -8 korsó sőr után, na akkor igen,de a saját anyag?

" hkori 2008.03.12. 13:40:28
....
Különben egy etnikai kisebbség miért akar állandóan vezető szerepre tőrni európában, hogy az épp aktuális világmegváltó ideáját hatalomra juttassa? Melyik ország nézné jószemmel?....." Teljesen igazad van. Nem is értem, hogy európai népek közt -szlávok,germánok,latin népek- kifejezetten kisebbségnek tekinthető kis és nagymagyarok mi faszt ugrálnak.

LR 2008.03.12. 15:34:49

Én a Magyar Köztársaság kormányzati szerveiben csak annyi zsidót engednék dolgozni, ahány magyar hasonló pozícióban van Izraelben. (Nem magyarországi származású zsidóra gondolok, hanem magyarra!.)
Ez a kölcsönös arányosság biztosíthatná mindkét fél számára a biztonságos jövőt, amit nyilván a zsidók is kívánnak.
Hiszen ez a magyarok országa, Izrael pedig az övék. Ilyen tekintetben Szálasinak igaza lett volna, ha akkor létezik Izrael. Tessék, most már van! Tessék odamenni!!!!

GZ 2008.03.12. 15:42:56

Szerintem ha elolvassa valaki Horthy önéletrajzát, (jóhogy nem objektív, de mi nevezhető annak) akkor egész jó képet kaphat hogy milyen lehetett Hitler mellett politizálni, de ettől még sok balfaszság történt.

Szálasifélékkel meg foglalkoznmi se érdemes. Köztörvényes.

Glamoráma 2008.03.12. 15:50:40

Szálasi és bandája a csatornákból előbújt söpredék volt, szereplésük a magyar történelem legsötétebb pillanatainak egyike.
A németek is csak az utolsó pillanatban vették elő, komolytalannak tartották.

mendson 2008.03.12. 15:51:00

LR 2008.03.12. 15:34:49

Milyen magyaroké? Mint ahogy tudod tiszta magyar az már vagy 800 éve nincs -szerintem akkor se volt ,mert ilyen hülyeséggel már akkor sem törödtek.Tehát akkor aki magyarnak valja magát.na de mi van a svábokkal és mi van az örményekkel és mi van a még sok más nemzetiséggel akiknek tagjai szintugy a teljes közéletben ténykednek és kiválóan.Söt azt kell mondanom jobban mint a magyarok.Hisz biztos tudod a milleneumi világkiállitás magyarországi kiállítóinak nemzetiségi felállását. Német,zsidó és egy kevés cseh,de echte magyar az nem volt közötte.De biztos tudod a magyarországról elszármazott vagy itt élt tudományos szakemberek nezetiségi felosztását? Az épitőipartól az elektrotechikán át az atomfizikáig,kémiáig elvétve találsz köztök echte magyart.Ugyanis a jó módu magyar az dzsentri lehetett, de tanulni és a tudásból élni?Na azt nem.Mert neki az ösi vér jogán jár az állás meg minden.

Kuma 2008.03.12. 15:51:03

hkori, te alapból vagy ennyire sötét barom, vagy tanultad valahol...? Kisfiam, szánalmas egy balfék vagy...bújjál szépen vissza a kő alá, ahonnan előmásztál. Jó?

Glamoráma 2008.03.12. 15:52:39

Szálasinak egyetlen feladata volt: Magyarország maradék anyagi és emberi erőforrásainak mozgósítása a Birodalom oldalán, tekintet nélkül a nemzeti érdekekre.

Glamoráma 2008.03.12. 15:55:13

Amúgy érdemes csemegézni a Szálasi-kormányt ábrázoló fotókon. Nagyon sittes fazonok...

Kuma 2008.03.12. 15:56:14

LR, én speciel téged még internet közelébe sem engednélek, mert az intelligencia szinted nem üti meg ebihalét. A hozzád hasonló szerencsétlen embereknek iskolákat nyitnék, írás-olvasást és kultúráltságot tanítanának nekik.

Egyébként meg a zsidókról és a zsidóságról halovány fingod sincs, így szerintem jobb ha befogod szépen a pofád, mielőtt egy velem ellentétben kevésbé toleráns pasas szépen belerúg egy jó erőset...

moyes 2008.03.12. 15:58:33

Glamoráma:
Pontosan. És meg is tette. Ezért irom, hogy hazaáruló.
Mert most ez egy divatos kifejezés. :)

moyes 2008.03.12. 16:03:20

Tudod LR, azon gondolkozom a te félék vajon milyen könyvekből tanulják a történelmet..
Biztos viccesebb, mint az elfogadott... :)

FüligJimmy 2008.03.12. 16:18:35

Kuma, LR-nek címzett hozzászólásod minden szavával egyetértek, LR szellemi sötétsége mindent alulmúl, ami csak fekete lehet. A hasonlóknak kellene egy iskolát nyitni kezdve az abc-től, aztán szép lassan megismertetni őket a dinók korától kezdve a történelemmel.

Simon Attila 2008.03.12. 16:21:43

Megtudnà mondani valaki,hogy mit jelent az "jutasi katona".Ha volt ilyen egyàltalàn,a nagyapàn az volt.tok dilis volt szegény oreg

mendson 2008.03.12. 16:30:53

Simon Attila 2008.03.12. 16:21:43

Jutason volt az osztrák-magyar monarchia legkeményebb tiszthelyettesképző iskolája.Az onnan kikerülő tiszthelyettesek tényleg kiváló és jólképzettek voltak,de aztán az iskola saját emlékmüvvé merevedt.Pont mint a magyar foci.A régi dicsöségben süttkéretek,de a nagy háború után (I.vh.) már csak egy nagy szar volt.Szétszéledt a kiváló oktatói kar az utódállamokba itt meg jórészt az alja maradt.

mendson 2008.03.12. 16:38:16

hkori-nak.
A zsidóság megmentéséről csak annyit, hogy a megszállt Dániából a dánok 1941-ben egy éjszaka alatt átmentették zsidó származású polgártársaikat.Horhy pedig igenis taktikázhatott volna jobban is,de soha nem nött fel a státuszához.Én is olvastam a saját önéletrajzát.Ha eltekintünk az önfényezéstől akkor kiderül, mindig a körülmények hozták helyzetbe és nem ő használta ki a körülményeket.A flottánál már csak ö volt aki kinevezhető volt föparancsnolnak, itthon meg a sok taktikázó politikus csináló bökött rá Horhthyra.

Simon Attila 2008.03.12. 16:43:53

A jutasiaknak nem volt kozuk a nyilasokhoz aztàn?Koszi

hkori 2008.03.12. 18:53:08

mendson: Milyen hülyeségeket írkálsz össze?

Hollandiában Anna Frankot kollaboránsok súgták be.
Zsidók saját magukért tettek valamit vagy mindent a magyaroktól vártak?
.
Hogy kellett volna megmenteni 1 millió embert? Időben mikor? A németek hogy reagáltak volna erre? Horthyiék a német megszállást akarták elkerülni.
.
Zsidóságban sokan a szovjetekkel szimpatizáltak. Ez kockázatot jelentett. Minden szervezkedést meg kellett akadályozni.

hkori 2008.03.12. 19:00:43

"A nemzetközi zsidóság odadobta magát a nemzetközi állapotoknak, hogy áldozatokként túléljenek. Szégyelljék magukat."

EZEKET NEM ÉN ÍRTAM!

GZ 2008.03.12. 20:03:26

Mendson: "all 7,500 Danish Jews ... find refuge in neutral Sweden" [www.auschwitz.dk/Denmark.htm]

Namost ez nem egymillió, és hol az a semleges állam a közelben ahova egy hajóval egy órán belül átdobható midegyik? Hol az a hajó? Egyáltalán...

Kuma 2008.03.13. 13:52:37

hkori, és ha én odamegyek az anyádhoz, majd egy 9mm-essel szétkenem az agyát a falon, mondván, hogy arab terroristákkal kollaborál, akkor arra te mit lépsz...?

Szerintem anyád és apád "szervezkedését" kellett volna megakadályozni, amikor téged összehoztak.

hkori 2008.03.13. 17:27:11

Kuma:
Max. a kacsazsírt kened szét a kenyéren te szerencsétlen.

Kuma 2008.03.14. 09:58:42

hkori:
Vagy a saját szarodat a pofádon, te kis gané.

SZNIMRÓD 2008.12.29. 13:27:23

MINDÍG KELL EGY EMBER AKI ÁLTAL A BIBLIAI JÓSLAT BETELJESÜL.AKKOR EZT AZ EMBERT ÚGY HÍVTÁK:SZÁLASI FERENC.MOST HOGY HÍVJÁK?

Tantris 2010.03.18. 16:32:24

Mindig érdekelt, hogy egyesek miért sztárolják annyira ezt az embert. Elolvastam a Naplóját és más írásait... és egyre inkább egyet értettem Márainak azzal a gondolatával, hogy a nyilasok "egy szellemileg alultáplált társaság" voltak. A németek '44 nyaráig nem akartak velük közösködni, mert még Hitlernek is sok volt Szálasi. Ez az ember (aki elméletileg képzett katonatiszt volt!!!) magyar teljhatalmú követet akart küldeni Németországba (mintha mi szálltuk volna meg a Harmadik Birodalmat), mert ő azt úgy gondolta partnerségnek. Ráadásul az utolsó pillanatig (mikor már a Kárpátoknál zajlanak a harcok!) úgy volt vele, hogy a német-magyar szövetség győz a háborúban. És mit is tett ő az ügy érdekében? Kiszolgáltatta a magyar államkincseket a németeknek (így került a Szent Korona a nácikhoz, onnan az USA-ba, hogy végül csak a Kádár-korszakban kerülhessen vissza...), és elkezdte írni a nagy művét, hogy milyen is lesz a világ, mikor mi győzünk... Ezek a tünetek mind arra vallanak, hogy Szálasi egy egyszerű félkegyelmű volt, és sajnos az ő kezébe került az ország irányítása. Ráadásul a naplója végén a németeket köpködi, hogy miattuk, elhibázott politikájuk, imperializmusuk miatt veszett el a háború... Ha olyan nagy "nemzetvezető" volt, akkor miért nem támadta meg a németeket? Azzal legalább az "utolsó csatlós" jelzőt lemoshatta volna rólunk és máris kedvezőbb pozícióban kezdjük a béketárgyalásokat, mint pl. Románia. Ez az egész Szálasi-imádat egy lufi, ami már régen kipukkant, de sajnos egyesek még próbálkoznak annak felfújásával...
süti beállítások módosítása