52 éve (1955) hunyt el Galamb József.
1881. februárjában egy makói szegény családban született Galamb József, a híres Ford T-modell egyik konstruktőre. Annak ellenére, hogy nem éltek jómódban, a család kitaníttatta a fiút. Galamb már gépészmérnöki diplomával rendelkezett, amikor 1903-ban úgy döntött, hogy kivándorol Amerikába. Szerszámkészítőként helyezkedett el, majd kevesebb mint két évvel később, az akkor még ismeretlen, mindössze 300 dolgozót foglalkoztató Ford Motor Company-nál vállalt mérnöki állást.
Henry Ford, az autógyár tulajdonosa 1907-ben egy olcsó autó megtervezésével bízta meg Galambot. A T-modell 1908 őszére készült el, és 850 dollárért árulták. A jármű igazi népautóvá vált: megbízható, strapabíró, könnyen vezethető és egyszerűen javítható volt.
A Ford-autókat kezdetben csak fekete színben lehetett vásárolni: állítólag azért, mert a fekete festék száradt a leggyorsabban. Mások viszont tudni vélték, hogy Henry Ford nagyon olcsón jutott hatalmas mennyiségű fekete festékhez, azért kenette feketére az autóit.
1913-tól, a szintén Galamb Józsefnek köszönhető futószalagos gyártásmód bevezetését követően, ugrásszerűen megnőtt a vállalat termelése. 1927-ig 15 millió Ford-modell gördült le a futószalagról. És még egy érdekesség: 2000-ben 100 ezer működőképes is volt közülük.
A T-Ford sikere gazdagságot és szakmai megbecsülést hozott Galamb Józsefnek. Befutott mérnökként, többször is járt Magyarországon, de a hazatérés gondolata sohasem merült fel benne. A munkája, a jövője és már a családja is Amerikához kötötte.
Az 1944-től komoly egészségügyi problémákkal küzdő, és ezért visszavonultan élő Galamb 1955. december 4-én 74 éves korában Detroitban hunyt el.
1881. februárjában egy makói szegény családban született Galamb József, a híres Ford T-modell egyik konstruktőre. Annak ellenére, hogy nem éltek jómódban, a család kitaníttatta a fiút. Galamb már gépészmérnöki diplomával rendelkezett, amikor 1903-ban úgy döntött, hogy kivándorol Amerikába. Szerszámkészítőként helyezkedett el, majd kevesebb mint két évvel később, az akkor még ismeretlen, mindössze 300 dolgozót foglalkoztató Ford Motor Company-nál vállalt mérnöki állást.
Henry Ford, az autógyár tulajdonosa 1907-ben egy olcsó autó megtervezésével bízta meg Galambot. A T-modell 1908 őszére készült el, és 850 dollárért árulták. A jármű igazi népautóvá vált: megbízható, strapabíró, könnyen vezethető és egyszerűen javítható volt.
A Ford-autókat kezdetben csak fekete színben lehetett vásárolni: állítólag azért, mert a fekete festék száradt a leggyorsabban. Mások viszont tudni vélték, hogy Henry Ford nagyon olcsón jutott hatalmas mennyiségű fekete festékhez, azért kenette feketére az autóit.
1913-tól, a szintén Galamb Józsefnek köszönhető futószalagos gyártásmód bevezetését követően, ugrásszerűen megnőtt a vállalat termelése. 1927-ig 15 millió Ford-modell gördült le a futószalagról. És még egy érdekesség: 2000-ben 100 ezer működőképes is volt közülük.
A T-Ford sikere gazdagságot és szakmai megbecsülést hozott Galamb Józsefnek. Befutott mérnökként, többször is járt Magyarországon, de a hazatérés gondolata sohasem merült fel benne. A munkája, a jövője és már a családja is Amerikához kötötte.
Az 1944-től komoly egészségügyi problémákkal küzdő, és ezért visszavonultan élő Galamb 1955. december 4-én 74 éves korában Detroitban hunyt el.