
Az őrült versenyt az őrült spanyol nyerte, mivel autója sokkal jobb volt, mint a Ferrari. Massa ennek ellenére pár körig tudta tartani, de egy felettébb kockázatos manőver során, amikor a kocsik összeértek, elment a brazil mellett. Persze ez nem biztos, hogy megtörtént volna, ha Massa a biztos vezetés tudatában nem engedi kicsit felzárkózni Alonsot még az eső előtt. A brazil ügyesen lerajtolta, a spanyolt, majd az eső után fokozatosan elhúzott, hogy aztán ezen előnyét leadja a vége felé. Massa meglógását segítette, hogy a spanyol sokáig a visszapillantót figyelte, hogy merre található Kimi.
A finn akkor vesztette el első helyét, mikor nem ment ki rögtön a boxba, ehelyett még egy kört ment a zuhogó esőben, amivel hátra esett a hetedik helyre. Innen küzdötte fel magát egész hamar. Gyorsabb volt Alonsonál is, bár az előzés nem fenyegetett, ám az igen, hogy a boxban megelőzi. A technika azonban közbeszólt, most a hidraulika mondott csődöt...
Így Webber került a dobogóra, aki nem hibázott, szépen versenyzett, néhány izgalmas köre volt, mikor Kovalainent kellett maga mögött tudnia, ám a finn hamar kiállt a boxba és többet nem veszélyeztette, nem úgy Wurz, aki sokáig látótávolságban volt, majd a legvégén meg is szorította, Webber kocsija ugyanis a hátsó kerekek vibrációja miatt lelassult az utolsó kanyarokban, és majdnem elvesztette a dobogós helyét. Az osztráknak tehát majdnem megint disznó mázlija volt. Érdekes, hogy Wurz két versenyen verte meg Rosberget, mindkettőn sok pontot gyűjtött, mert nem a tudás, hanem a mázli döntött elsősorban... Rosberg egyébként az első körben először neki csúszott az előtte levőnek, aztán hátulról kilökték.
Ötödik Coulthard lett, noha a huszadik helyről indult és az elején még ki is csúszott. Az eső okozta kavarodásból azonban nagyon jól jött ki, ám Webber gyorsabb volt nála. Mögötte Heidfeld és Kubica végzett. A két BMW az első körben kétszer is összekoccant, könnyen kieshetett volna mindkettő, ám tudták folytatni a versenyt, ha hátrábbról is, mint megszokott. A német a verseny folyamán még Ralfot ki kitessékelte a pályáról, véleményem szerint szabálytalanul, de a bírák elnézték neki, hogy hátulról telibe találta a Toyotát arra hivatkozva, hogy nem tudott már fékezni...
Kovalainen csak 8. lett, hiába ügyeskedett a versenyen. Az ötödik helyről a vége előtt nem sokkal kiállt a boxba az eső miatt, ám az eső nem jött. Az időjósok tévedtek pár percet, így a finn rossz gumikkal körözött két környit, ami által lecsúszott a 8. helyre. De legalább kiderült, hogy miért nem kockáztatta meg senki a rajtnál az esőgumit. Alig egy másodperccel mögötte Hamilton végzett, az ő versenye külön posztot érdemelne.
Az angol egy évadra való mázlit használt el (ld. Kimi), mégsem szerzett pontot. A tegnapi balesete után a FIA jóindulata kellett, hogy indulhasson a versenyen. Egyetlen esélye, hogy ismét dobogóra kerüljön az volt, hogy essen az eső
- legalábbis a verseny előtt ezt gondolta mindenki. A rajtnál mindenki lehúzódott előle - a két BMW különösen - így negyedik lett, ám egy fékezés után sorra mentek el mellette. Eztán a vízes kicsúszott négy másikkal, ám a darus kocsi (!) visszaemelte a pályára - nehéz elhinni, hogy eddig kizárólag leállt motorú autóból szálltak ki egy kicsúszás után, akárhogy is, példátlan mázlival tért vissza az angol. Aztán elnézték, hogy utolsó létére a második helyen sorakozott fel a safety car mögött. A végén pedig azért lehetett majdnem pontszerző, mert Kovalainent elképesztő módon kivarázsolták a boxba.
Fisico érkezett célba szorosan mögöttük, majd Barrichello, Davidson és Trulli.
Említést érdemel még Winkelhock, aki élete első - és talán utolsó - versenyén leghátulról indulva a felvezető körben beállt a boxba esőgumiért, így az első kör után vezette a mezőnyt félperc előnnyel. Élete első versenyének második körében nem sokaknak adatott meg ez eddig, a leggyengébb kocsiban pedig senkinek sem. A német pechjére bejött a safety car, amely miatt elvesztette előnyét, ráadásul szüneteltették a versenyt, amivel végképp elveszett minden előnye. Nem sokkal később a motorja is megadta magát, nyilván sokat kivett belőle, hogy vezette a mezőnyt.
A finn akkor vesztette el első helyét, mikor nem ment ki rögtön a boxba, ehelyett még egy kört ment a zuhogó esőben, amivel hátra esett a hetedik helyre. Innen küzdötte fel magát egész hamar. Gyorsabb volt Alonsonál is, bár az előzés nem fenyegetett, ám az igen, hogy a boxban megelőzi. A technika azonban közbeszólt, most a hidraulika mondott csődöt...

Így Webber került a dobogóra, aki nem hibázott, szépen versenyzett, néhány izgalmas köre volt, mikor Kovalainent kellett maga mögött tudnia, ám a finn hamar kiállt a boxba és többet nem veszélyeztette, nem úgy Wurz, aki sokáig látótávolságban volt, majd a legvégén meg is szorította, Webber kocsija ugyanis a hátsó kerekek vibrációja miatt lelassult az utolsó kanyarokban, és majdnem elvesztette a dobogós helyét. Az osztráknak tehát majdnem megint disznó mázlija volt. Érdekes, hogy Wurz két versenyen verte meg Rosberget, mindkettőn sok pontot gyűjtött, mert nem a tudás, hanem a mázli döntött elsősorban... Rosberg egyébként az első körben először neki csúszott az előtte levőnek, aztán hátulról kilökték.

Ötödik Coulthard lett, noha a huszadik helyről indult és az elején még ki is csúszott. Az eső okozta kavarodásból azonban nagyon jól jött ki, ám Webber gyorsabb volt nála. Mögötte Heidfeld és Kubica végzett. A két BMW az első körben kétszer is összekoccant, könnyen kieshetett volna mindkettő, ám tudták folytatni a versenyt, ha hátrábbról is, mint megszokott. A német a verseny folyamán még Ralfot ki kitessékelte a pályáról, véleményem szerint szabálytalanul, de a bírák elnézték neki, hogy hátulról telibe találta a Toyotát arra hivatkozva, hogy nem tudott már fékezni...

Kovalainen csak 8. lett, hiába ügyeskedett a versenyen. Az ötödik helyről a vége előtt nem sokkal kiállt a boxba az eső miatt, ám az eső nem jött. Az időjósok tévedtek pár percet, így a finn rossz gumikkal körözött két környit, ami által lecsúszott a 8. helyre. De legalább kiderült, hogy miért nem kockáztatta meg senki a rajtnál az esőgumit. Alig egy másodperccel mögötte Hamilton végzett, az ő versenye külön posztot érdemelne.
Az angol egy évadra való mázlit használt el (ld. Kimi), mégsem szerzett pontot. A tegnapi balesete után a FIA jóindulata kellett, hogy indulhasson a versenyen. Egyetlen esélye, hogy ismét dobogóra kerüljön az volt, hogy essen az eső

Fisico érkezett célba szorosan mögöttük, majd Barrichello, Davidson és Trulli.

Említést érdemel még Winkelhock, aki élete első - és talán utolsó - versenyén leghátulról indulva a felvezető körben beállt a boxba esőgumiért, így az első kör után vezette a mezőnyt félperc előnnyel. Élete első versenyének második körében nem sokaknak adatott meg ez eddig, a leggyengébb kocsiban pedig senkinek sem. A német pechjére bejött a safety car, amely miatt elvesztette előnyét, ráadásul szüneteltették a versenyt, amivel végképp elveszett minden előnye. Nem sokkal később a motorja is megadta magát, nyilván sokat kivett belőle, hogy vezette a mezőnyt.