Az európai nagydíjon kétszer esett az eső, ami majdnem annyira megkavarta a versenyt és a versenyzők fejét, mint a kanadai nagydíj. A meteorológia elég pontosan megjósolta, hogy a verseny kezdetén lesz eső, mégsem vállalta be senki, hogy esőgumikkal induljon, hiszen sokkal többet lehetett volna veszíteni, mint nyerni (ld. később).
Az őrült versenyt az őrült spanyol nyerte, mivel autója sokkal jobb volt, mint a Ferrari. Massa ennek ellenére pár körig tudta tartani, de egy felettébb kockázatos manőver során, amikor a kocsik összeértek, elment a brazil mellett. Persze ez nem biztos, hogy megtörtént volna, ha Massa a biztos vezetés tudatában nem engedi kicsit felzárkózni Alonsot még az eső előtt. A brazil ügyesen lerajtolta, a spanyolt, majd az eső után fokozatosan elhúzott, hogy aztán ezen előnyét leadja a vége felé. Massa meglógását segítette, hogy a spanyol sokáig a visszapillantót figyelte, hogy merre található Kimi.
A finn akkor vesztette el első helyét, mikor nem ment ki rögtön a boxba, ehelyett még egy kört ment a zuhogó esőben, amivel hátra esett a hetedik helyre. Innen küzdötte fel magát egész hamar. Gyorsabb volt Alonsonál is, bár az előzés nem fenyegetett, ám az igen, hogy a boxban megelőzi. A technika azonban közbeszólt, most a hidraulika mondott csődöt...
Így Webber került a dobogóra, aki nem hibázott, szépen versenyzett, néhány izgalmas köre volt, mikor Kovalainent kellett maga mögött tudnia, ám a finn hamar kiállt a boxba és többet nem veszélyeztette, nem úgy Wurz, aki sokáig látótávolságban volt, majd a legvégén meg is szorította, Webber kocsija ugyanis a hátsó kerekek vibrációja miatt lelassult az utolsó kanyarokban, és majdnem elvesztette a dobogós helyét. Az osztráknak tehát majdnem megint disznó mázlija volt. Érdekes, hogy Wurz két versenyen verte meg Rosberget, mindkettőn sok pontot gyűjtött, mert nem a tudás, hanem a mázli döntött elsősorban... Rosberg egyébként az első körben először neki csúszott az előtte levőnek, aztán hátulról kilökték.
Ötödik Coulthard lett, noha a huszadik helyről indult és az elején még ki is csúszott. Az eső okozta kavarodásból azonban nagyon jól jött ki, ám Webber gyorsabb volt nála. Mögötte Heidfeld és Kubica végzett. A két BMW az első körben kétszer is összekoccant, könnyen kieshetett volna mindkettő, ám tudták folytatni a versenyt, ha hátrábbról is, mint megszokott. A német a verseny folyamán még Ralfot ki kitessékelte a pályáról, véleményem szerint szabálytalanul, de a bírák elnézték neki, hogy hátulról telibe találta a Toyotát arra hivatkozva, hogy nem tudott már fékezni...
Kovalainen csak 8. lett, hiába ügyeskedett a versenyen. Az ötödik helyről a vége előtt nem sokkal kiállt a boxba az eső miatt, ám az eső nem jött. Az időjósok tévedtek pár percet, így a finn rossz gumikkal körözött két környit, ami által lecsúszott a 8. helyre. De legalább kiderült, hogy miért nem kockáztatta meg senki a rajtnál az esőgumit. Alig egy másodperccel mögötte Hamilton végzett, az ő versenye külön posztot érdemelne.
Az angol egy évadra való mázlit használt el (ld. Kimi), mégsem szerzett pontot. A tegnapi balesete után a FIA jóindulata kellett, hogy indulhasson a versenyen. Egyetlen esélye, hogy ismét dobogóra kerüljön az volt, hogy essen az eső - legalábbis a verseny előtt ezt gondolta mindenki. A rajtnál mindenki lehúzódott előle - a két BMW különösen - így negyedik lett, ám egy fékezés után sorra mentek el mellette. Eztán a vízes kicsúszott négy másikkal, ám a darus kocsi (!) visszaemelte a pályára - nehéz elhinni, hogy eddig kizárólag leállt motorú autóból szálltak ki egy kicsúszás után, akárhogy is, példátlan mázlival tért vissza az angol. Aztán elnézték, hogy utolsó létére a második helyen sorakozott fel a safety car mögött. A végén pedig azért lehetett majdnem pontszerző, mert Kovalainent elképesztő módon kivarázsolták a boxba.
Fisico érkezett célba szorosan mögöttük, majd Barrichello, Davidson és Trulli.
Említést érdemel még Winkelhock, aki élete első - és talán utolsó - versenyén leghátulról indulva a felvezető körben beállt a boxba esőgumiért, így az első kör után vezette a mezőnyt félperc előnnyel. Élete első versenyének második körében nem sokaknak adatott meg ez eddig, a leggyengébb kocsiban pedig senkinek sem. A német pechjére bejött a safety car, amely miatt elvesztette előnyét, ráadásul szüneteltették a versenyt, amivel végképp elveszett minden előnye. Nem sokkal később a motorja is megadta magát, nyilván sokat kivett belőle, hogy vezette a mezőnyt.
A finn akkor vesztette el első helyét, mikor nem ment ki rögtön a boxba, ehelyett még egy kört ment a zuhogó esőben, amivel hátra esett a hetedik helyre. Innen küzdötte fel magát egész hamar. Gyorsabb volt Alonsonál is, bár az előzés nem fenyegetett, ám az igen, hogy a boxban megelőzi. A technika azonban közbeszólt, most a hidraulika mondott csődöt...
Így Webber került a dobogóra, aki nem hibázott, szépen versenyzett, néhány izgalmas köre volt, mikor Kovalainent kellett maga mögött tudnia, ám a finn hamar kiállt a boxba és többet nem veszélyeztette, nem úgy Wurz, aki sokáig látótávolságban volt, majd a legvégén meg is szorította, Webber kocsija ugyanis a hátsó kerekek vibrációja miatt lelassult az utolsó kanyarokban, és majdnem elvesztette a dobogós helyét. Az osztráknak tehát majdnem megint disznó mázlija volt. Érdekes, hogy Wurz két versenyen verte meg Rosberget, mindkettőn sok pontot gyűjtött, mert nem a tudás, hanem a mázli döntött elsősorban... Rosberg egyébként az első körben először neki csúszott az előtte levőnek, aztán hátulról kilökték.
Ötödik Coulthard lett, noha a huszadik helyről indult és az elején még ki is csúszott. Az eső okozta kavarodásból azonban nagyon jól jött ki, ám Webber gyorsabb volt nála. Mögötte Heidfeld és Kubica végzett. A két BMW az első körben kétszer is összekoccant, könnyen kieshetett volna mindkettő, ám tudták folytatni a versenyt, ha hátrábbról is, mint megszokott. A német a verseny folyamán még Ralfot ki kitessékelte a pályáról, véleményem szerint szabálytalanul, de a bírák elnézték neki, hogy hátulról telibe találta a Toyotát arra hivatkozva, hogy nem tudott már fékezni...
Kovalainen csak 8. lett, hiába ügyeskedett a versenyen. Az ötödik helyről a vége előtt nem sokkal kiállt a boxba az eső miatt, ám az eső nem jött. Az időjósok tévedtek pár percet, így a finn rossz gumikkal körözött két környit, ami által lecsúszott a 8. helyre. De legalább kiderült, hogy miért nem kockáztatta meg senki a rajtnál az esőgumit. Alig egy másodperccel mögötte Hamilton végzett, az ő versenye külön posztot érdemelne.
Az angol egy évadra való mázlit használt el (ld. Kimi), mégsem szerzett pontot. A tegnapi balesete után a FIA jóindulata kellett, hogy indulhasson a versenyen. Egyetlen esélye, hogy ismét dobogóra kerüljön az volt, hogy essen az eső - legalábbis a verseny előtt ezt gondolta mindenki. A rajtnál mindenki lehúzódott előle - a két BMW különösen - így negyedik lett, ám egy fékezés után sorra mentek el mellette. Eztán a vízes kicsúszott négy másikkal, ám a darus kocsi (!) visszaemelte a pályára - nehéz elhinni, hogy eddig kizárólag leállt motorú autóból szálltak ki egy kicsúszás után, akárhogy is, példátlan mázlival tért vissza az angol. Aztán elnézték, hogy utolsó létére a második helyen sorakozott fel a safety car mögött. A végén pedig azért lehetett majdnem pontszerző, mert Kovalainent elképesztő módon kivarázsolták a boxba.
Fisico érkezett célba szorosan mögöttük, majd Barrichello, Davidson és Trulli.
Említést érdemel még Winkelhock, aki élete első - és talán utolsó - versenyén leghátulról indulva a felvezető körben beállt a boxba esőgumiért, így az első kör után vezette a mezőnyt félperc előnnyel. Élete első versenyének második körében nem sokaknak adatott meg ez eddig, a leggyengébb kocsiban pedig senkinek sem. A német pechjére bejött a safety car, amely miatt elvesztette előnyét, ráadásul szüneteltették a versenyt, amivel végképp elveszett minden előnye. Nem sokkal később a motorja is megadta magát, nyilván sokat kivett belőle, hogy vezette a mezőnyt.